استاندار آذربایجان شرقی : تبدیل راه آهن تبریز_ تهران به سریع السیر یک اقدام بی نظیر است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: درصورت تبدیل راه آهن تبریز - تهران به سریع السیر، مردم تبریز می توانند طی دو ساعت و نیم به تهران رفته و بازگردند که این اقدام می تواند اقدامی بی نظیر و قابل توجهی باشد.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، پروژه راه آهن میانه - بستان آباد در استان آذربایجان شرقی مسیر سفرهای ریلی تهران تا تبریز را به اندازه 100 کیلومتر کاهش می دهد.

این پروژه به طول 132 کیلومتر است که طی سال 1395 از ۱۳۲ کیلومتر این خط تنها پنج کیلومتر ریل گذاری شده بود که تاکنون حدود ۱۱۵ کیلومتر آن ریل گذاری شده و مابقی عملیات تکمیلی آن نیز در حال انجام است.

در تاریخ 4 خرداد سال جاری یعنی جمعه هفته گذشته مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی از پروژه راه آهن تبریز- بستان آّباد بازدید داشتند.

همچنین در حاشیه این بازدید مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، بیمقدار نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و پورمهدی معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از پروژه اتوبان تبریز – سهند بازدید کردند.

سهند یکی از طرح‌های عمرانی نیمه تمام شهرستان اسکوست که بیش از یک دهه از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد.این جاده ۲۴ کیلومتر طول دارد که ۹ کیلومتر آن از سمت شهر سهند به اتمام رسیده و ۱۵ کیلومتر بقیه هم در دست احداث است.

طی بازدید پزشکیان از پروژه اتوبان تبریز- سهند گفت: طبق پیگیری‌های صورت گرفته، مشکل تملک بیشتر زمین‌های مسیر بزرگراه حل و عملیات اجرایی طرح شده است که در ماه‌های اخیر شتاب مطلوبی گرفته است با این حال مقرر شد تا هر هفته پیشرفت اجرایی آن، ارزیابی و موانع پیش رو برطرف شود.

مجیدخدابخش استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با این پروژه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت:هر دو پروژه راه آهن بستان آباد به تبریز و پروژه بزرگراه تبریز به شهر جدید سهند به خوبی در حال مدیریت است.

وی ادامه داد: طبق برنامه هایی که در دستور کار داریم قرار است بازدید ماهیانه از پروژه ها داشته باشیم تا مشکلات احتمالی آنها را رفع کنیم.

عالی ترین مقام استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین مالی وجود ندارد و در راستای اجرایی کردن این پروژه در حال فعالیت هستیم تا مشکلاتی که جلوی اجرایی شدن این پروژه را می گیرد حل کنیم.

خدابخش افزود: همچنین با رصدهایی که در برنامه هایمان در این پروژه ها داریم قصد است تا با یک زمان بندی مناسب پروژه ها را زودتر به سرانجام برسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که این پروژه تا چه حد به توسعه استان کمک خواهد کرد، گفت: قطعا راه آهن که ارزان ترین وسیله حمل و نقل شبکه ریلی است باعث کاهش زمان و ایمنی بالا در سفر می شود.

وی همچینن گفت: پروژه راه آهن میانه - بستان آباد همچنین در جهت توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم ارزیابی می شود.

خدابخش اظهار داشت: درصورت تبدیل راه آهن تبریز - تهران به سریع السیر، مردم تبریز می توانند طی دو ساعت و نیم به تهران رفته و بازگردند که این اقدام می تواند بی نظیر و بسیار قابل توجه باشد.

901/900

کد خبر: 952767

وب گردی

وب گردی