بهره برداری از  طرح تولید عوامل بیولوژیک در واحد یزد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر طرح تولید عوامل بیولوژیک در واحد یزد به بهره برداری رسیده، همچنین اولین کلینیک گیاه پزشکی در واحد یزد فعال شده است.

دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درآمد دانشگاه آزاد اسلامی چندین سال بر اساس در آمدهایی شهریه ای بوده است، به طوری که می توان گفت در سال ها گذشته کمتر به در آمدهای غیر شهریه ای فکر شده‌ است. البته از کمک های خیری و مردمی جهت ساخت و سازها نیز استفاده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کاهش دانشجو که در تمامی مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی وجود دارد، نیاز به درآمدهایی غیر شهریه ای بیشتر احساس می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: همان طور که دانشگاه های بزرگ جهان درآمدهایی بر اساس پژوهش وجود دارد، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به امکانات وسیع، نیروی انسانی، تجهیزات و امکاناتی که دارد، اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است. در استان یزد نیز طی 2 سال اخیر تلاش شده است تا با افزایش درآمدها، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی راه اندازی شده و طرح های برون دانشگاهی و آموزش های آزاد در جهت افزایش در آمدهای شهریه ای نیز گسترش پیدا کند.

وی اظهار کرد: دانشگاه های استان یزد در جهت گسترش تحصیلات تکمیلی فعالیت خوبی داشته اند به طوری که ۶ واحد استان در مقطع دکتری نیز پذیرای دانشجویان هستند،همچنین مراکز تحقیقاتی در واحدها تفت، بافق و یزد نیز فعال هستند.

دکتر طباطبایی در زمینه دستاوردهای استان یزد بیان کرد: در حال حاضر طرح تولید عوامل بیولوژیک در واحد یزد به بهره برداری رسیده است. اولین کلینیک گیاه پزشکی در واحد یزد فعال شده است، همچنین مراکز آموزش های آزاد در همه واحدها فعالیت دارند. تغییر کاربری ها در جهت مقرون به صرفه بودن و صلاح دانشگاه در واحدها نیز انجام شده است.همچنین مدارس سما در 5 شهرستان به غیر از مرکز استان در سال ۹۶ پذیرش دانش آموز داشتند.

وی در زمینه نخبه پروری در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نخبه هستند، اگر چه شاید در این زمینه آن طور که باید فعال نبوده است. این که تیم دانشجویان واحد یزد با حداقل هزینه و امکانات در مسابقات جهانی می توانند رتبه اول را کسب کنند، نوید دهنده حضور نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد در پایان تاکید کرد: در بسیاری از موارد فاصله بین صنعت و دانشگاه ها زیاد است. اما امیدواریم با نامگذاری مقام معظم رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی، بتوان از صنعت برای بالا بردن سطح کیفیت کالاها چه در جامعه چه در دانشگاه ها استفاده کرد.

201

کد خبر: 952774

وب گردی

وب گردی