بنی‌تمیم: وزارت ورزش از کدام «برنامه» حرف می‌زند/ 50 درصد کاهش بودجه یعنی از دست دادن اعتبار گذشته

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: با توجه به گرانی و تورم، اگر بخواهیم بودجه را 50 درصد کاهش دهیم طبیعتا نمی توانیم جوابگوی خواسته های خانواده کشتی باشیم.

حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، درباره صحبت‌های ژاله فرامرزیان، معاون وزیر ورزش و جوانان مبنی بر پرداخت و تأمین تمام مطالبات فدراسیون‌ها مطابق برنامه اظهار داشت: واقعا از برنامه پیش روی وزارت ورزش بی اطلاعیم. در سال المپیک هستیم اما کمیته ملی المپیک، بودجه ما را بیش از 50 درصد کاهش داده است. در سال های گذشته روال بر این بود که وزارت ورزش ابتدای هر سال تفاهم نامه ای با فدراسیون ها منعقد کرده و مشخص می کرد در هر ماه چقدر واریزی دارد.

وی ادامه داد: برنامه کنونی برای من به شخصه مبهم است و اینکه گفته شده «طبق برنامه» واریز شده، نمی دانم برنامه چیست و از کدام برنامه حرف می زنند.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: واریزی داشتند اما باز هم می گویم کدام برنامه را می گویند؟ بعد از این که زمزمه های حذف رشته کشتی از المپیک فروکش کرد، بسیاری از کشورها با توجه به تعداد بالای مدال های کشتی در المپیک (6 مدال طلای آزاد، 6 طلای فرنگی و 6 طلای بانوان)، 18 نقره و 36 برنز، برنامه های ویژه تدارک کدیده اند. تعداد مدال های کشتی در المپیک بسیار قابل توجه است، لذا خیلی از کشورها در حال سرمایه گذاری هستند.

بنی‌تمیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه جایگاه خوبی در کشتی داشتیم و داریم اما اگر شرایط بخواهد به همین منوال پیش برود، شک نکنید خیلی از کشورها به ما می رسند و حتی از ایران جلو می زنند. اگر بخواهیم به گذشته و تاریخ کشتی‌مان تکیه کنیم، واقعیت را نپذیریم و زیرساخت ها را در شهرستان ها و حتی روستاهای مان با توجه به علاقه مردم بهبود نبخشیم، اعتبار گذشته را از دست می دهیم. با توجه به گرانی و تورم، اگر بخواهیم بودجه را 50 درصد کاهش دهیم طبیعتا نمی توانیم جوابگوی خواسته های خانواده کشتی باشیم.

وی در پایان گفت: اگر این اتفاق رخ دهد دیگر نمی توانیم در سطح برون مرزی رقابت کنیم. صادقانه و شفاف باید بگوییم در حال رقابت با خیلی از کشورها هستیم اما نگاه ویژه ای به ما نمی شود. هیچ وقت نمی گوییم به رشته هایی که خودی نشان داده اند و جایگاهی پیدا کرده اند، نگاهی نشود اما اگر بگوییم :کشتی همیشه مدال هایش را می آورد"، واقعا این طور نیست. اگر به داد کشتی نرسیم مطمئن باشید گوی رقابت را از ما می ربایند و عقب خواهیم افتاد.

604

کد خبر: 952797

وب گردی

وب گردی