گسترش فعالیت‌های بین‌رشته‌ای در واحد علوم و تحقیقات با ادغام دانشکده‌ها و گروه‌ها

رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات، ادغام دانشکده‌ها و گروه‌های این واحد دانشگاهی را زمینه‌ای برای گسترش فعالیت‌های بین‌رشته‌ای دانست.

به گزارش ایسکانیوز از واحد علوم تحقیقات دکتر امیرهومن حمصی در جلسه شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات که با حضور معاونان واحد و روسای دانشکده‌ها در محل سالن کنفرانس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد، گفت: دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست پس از تلفیق سه دانشکده محیط زیست و انرژی، علوم و فنون دریایی و منایع طبیعی ایجاد شده است.
وی ادغام دانشکده‌ها در واحد علوم و تحقیقات را گامی مثبت دانست و خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های دیگر هم نمونه‌هایی وجود دارد که محیط زیست و منابع طبیعی در دل همدیگر هستند. با وجود اینکه این حوزه‌ها ارتباط نزدیک و مستقیمی با همدیگر دارند اما جای مشارکت اعضای هیات علمی و دانشجویان این رشته‌ها در دروس و پایان‌نامه‌ها خالی بود که با ادغام مثبتی که صورت گرفته است، زمینه فعالیت‌های بین‌رشته‌ای بیشتر می شود.
رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات، آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشکده را ۳ هزار و ۶۶۰ دانشجو و ترکیب جمعیتی دانشجویان بر اساس رشته - گرایش و مقاطع تحصیلی را ۷ درصد دانشجوی کارشناسی در دو رشته تحصیلی، ۵۵ درصد دانشجوی کارشناسی ارشد در ۳۷ رشته گرایش و ۳۸ درصد دانشجوی دکتری در ۳۰ رشته گرایش اعلام کرد.

حمصی با یادآوری اینکه ۷ مجله علمی با تلاش اعضای هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست واحد علوم و تحقیقات منتشر می‌شود، گفت: مجله ijest نشریه بین‌المللی علوم و تکنولوژی محیط زیست با ضریب تاثیر حدود ۲ به لحاظ جایگاه علمی، آکادمیک و درآمدزایی دارای جایگاه قابل توجهی است. دو مجله علمی ترویجی این دانشکده نیز در حال اخذ درجه علمی پژوهشی هستند.

بر طبق این گزارش، دکتر فاطمه عزیزآبادی فراهانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات در جلسه شورای هماهنگی این واحد دانشگاهی که در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد، جایگاه این دانشکده در زمینه حجم و آمار تولید مستندات علمی را قابل توجه دانست و گفت: دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست به لحاظ دریافت جایزه مقالات دارای رتبه دوم و به لحاظ سهم موضوعی از نمایه‌سازی مستندات علمی در بین ۱۰ حوزه تخصصی نیز دارای رتبه ششم در بین دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات است.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات افزود: فراوانی پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که در دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دفاع می‌شوند نیز به لحاظ نو و بدیع بودن موضوع قابل اعتنا هستند و تولیدات علمی محققان این دانشکده به میزان قابل توجهی در سطح بین‌المللی مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

کد خبر: 952808

وب گردی

وب گردی