محدودیت صدور ویزای آمریکا برای چین

آمریکا اعلام کرده است که در مورد صدور ویزا، برای برخی از شهروندان چینی سختگیرانه تر عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که از ابتدای ماه آینده، صدور ویزا برای برخی از شهروندان چین به علت نگرانی های ناشی از سرقت مالکیت معنوی، با دقت و سختگیری بیشتری انجام خواهد شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد: در جهت افزایش امنیت، از 11 ژوئن اقداماتی را در خصوص برخی متقاضیان چینی ویزا به کار خواهیم گرفت.

او در ادامه افزود: تغییر اعتبار برخی از ویزاهای شهروندان چینی به عنوان بخشی از استراتژی امنیت ملی صورت می‌گیرد تا اطمینان خاطر داشته باشیم که مالکیت معنوی به رقبای ما منتقل نمی‌شود.

اگرچه اکثریت ویزاهای صادر شده برای شهروندان چین با حداکثر اعتبار صادر شده‌اند این مقام آمریکایی افزود: مامورین کنسولگری آمریکا ممکن است اعتبار ویزا‌ها را بر اساس مورد محدود نمایند به گونه‌ای که شرایط برای هر موردی مناسب باشد.

پیشتر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور قرار است تعرفه 25 درصدی را بر روی واردات مربوط به بخش فناوری از چین اعمال کند.

دولت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد تعرفه‌های جدید اساسا در تناقض با توافق‌های اخیر صورت گرفته میان دو طرف است و از آمریکا خواست تا بر اساس تعهدات خود عمل نماید.

کد خبر: 952886

وب گردی

وب گردی