دفاتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد بر اساس جمعیت واحد تأسیس می شوند

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اعلام خبر تغییر سیستم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد گفت: قرار است بر اساس جمعیت واحدهای دانشگاهی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاسیس شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام روح الله حریزاوی درباره ارتقاء دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تعداد زیادی استاد معارف در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند. بخشی از این افراد، استادان جوان و تازه نفس هستند، و بخشی نیز در شرف بازنشستگی بوده و از روش‌های قدیمی و محتواهای ناکارآمد برای آموزش استفاده می‌کنند.

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در سال‌های گذشته طرحی به عنوان «طرح نیاز محور» از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اجرا شد که با حفظ سرفصل‌ها به اساتید اجازه داده شده است از ابتکارات خود در آموزش دروس معارف استفاده کنند.

وی افزود: این طرح در برخی دانشگاه‌ها به خوبی اجرا شده است اما در دانشگاه آزاد به دلیل بافت خاصی که وجود داشت، نیازمند یک حرکت جدی‌تر است ضمن اینکه سیستم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد در حال تغییر است و قرار است براساس جمعیت واحدها دفاتر نهاد تاسیس شود.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: دروس معارف از برکات انقلاب اسلامی است و اگر به آن رسیدگی نشود، نوآوری و کار مستدل عمیق دینی جدی صورت نگیرد، می‌تواند به چالشی برای ایجاد بی‌رغبتی به معارف دینی تبدیل شود. امیدواریم با حرکت‌های ارزنده‌ای که در دانشگاه آزاد صورت گرفته شاهد تحولات خوبی باشیم.

کد خبر: 952932

وب گردی

وب گردی