تاکید حریری بر ثبات و امنیت لبنان

نخست وزیر لبنان در جریان مراسم افطار در دارالایتام اسلامیه گفت که وی به تفاهمات ایجادشده در حمایت از ثبات و پایداری در لبنان پایبند است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،سعد حریری نخست وزیر لبنان با تاکید بر عزم خود برای سرعت بخشیدن به شکل گیری کابینه، ضمن مثبت خواندن فضای حاکم بر همه جریان ها و گروه های سیاسی تاکید کرد دست همه افراد و گروه های سیاسی را برای رسیدن به بهترین راهکار ممکن در جهت تشکیل دولتی فراگیر و باثبات می فشارد.

حریری با اشاره به رایزنی های گسترده غیرالزام آور با همه گروه ها، برای پیدا کردن بهترین راه حل ممکن در شکل گیری دولتی فراگیر اضافه کرد میشل عون رییس جمهور لبنان همکاری و همراهی خوبی برای شکل دادن به دولت در کوتاه ترین زمان ممکن از خود نشان داده است.

سعد حریری که در جریان مراسم افطار در"دارالایتام اسلامیه" سخن می گفت اضافه کرد همه نیروهای اصلی در کشور و پارلمان از خطرات ناشی از چالش های داخلی و خارجی آگاهی دارند و بر آنند با تسریع در روند شکل گیری دولت،فرصت طلایی و تکرار ناشدنی ایجاد شده برای اصلاحات، سرمایه گذاری، رشد اقتصادی و ایجاد شغل و کار برای همه را به ثمر بنشانند.

سعد حریری با مرور چالش های بزرگ داخلی و خارجی، تشدیدبحران های منطقه ای، مجاورت لبنان با بحران سوریه، انتقال غیر مترقبه سفارتخانه واشنگتن به قدس و نیز خروج ایالات متحده از برجام، اولویت اصلی دولت و پارلمان را سرعت بخشیدن به اصلاحات اداری اقتصادی و نیز مبارزه با فساد برشمرد.

نخست وزیر لبنان در خاتمه ابراز امیدواری کرد در حسن همجواری با همسایگان و حل چالش های پیش رو در روزهای آتی برای رسیدن به لبنانی دموکراتیک مطابق معاهده طائف به وعده های خود جامه عمل بپوشاند.

کد خبر: 952940

وب گردی

وب گردی