85 کیلومتر از جاده ایلام - مهران چهارخطه شده است

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تاکنون از ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران ۸۵ کیلومتر چهارخطه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، سید کمال الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در دیدار با پیمانکاران حوزه راهسازی استان ایلام اظهار داشت: پروزه ۴ خطه کردن ایلام مهران با توجه به افزایش تردد خودروها از این مسیر حرکت کاروان های عتبات عالیات به یک پروژه ملی تبدیل شده و با سرعت در حال اجراست.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که در این طرح باید تعریض شود، ایجاد یک تونل به موازات تونل کنونی راه کربلا است که عملیات اجرایی آن نیز سال گذشته آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تونل دوم راه کربلا به طول ۷۵۰ متر به صورت موازی با تونل قبلی در راستای چهارخطه شدن محور ایلام- مهران (محور اربعین) با پیشرفت مناسب در حال حفاری است.

میرجعفریان اضافه کرد: از سمت شهرستان مهران تاکنون ۹۰ متر از این تونل حفاری شده و عملیات حفاری از سمت ایلام نیز شروع شده است.

۸۵ کیلومتر مسیر چهارخطه شد

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به آغاز حفاری از سمت مقابل تا ۵ ماه آینده حفاری این تونل پایان و در ادامه کف برداری و لاینینگ انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: تاکنون از ۱۲۰ کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران ۸۵ کیلومتر چهارخطه شده است.

میرجعفریان یادآور شد: ۳۵ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که در ۳ قطعه از مهدی آباد تا ماربره با ۳۰ درصد پیشرفت ، از ماربره تا جندالله ۴۵ درصد و قطعه سوم که شامل ۸ کیلومتر بهسازی است نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی توسط قرارگاه خاتم انبیاء انجام می شود.

وی از پیمانکاران قطعات مربوط به جاده ایلام - مهران خواست تا هر هفته از پروژه های زیرمجموعه خود بازدید و پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکلات و نیازهای پروژه های در دست اقدام در این استان را به عمل آورند.

901/900

کد خبر: 952986

وب گردی

وب گردی