تبدیل کردن دانشگاه به نسل سوم باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس دانشگاه علمی وکاربردی گفت: تبدیل کردن دانشگاه به نسل سوم باید مورد توجه قرار گیرد و اگر دانشگاهی قصد ارتقا دارد و می‌خواهد در رده یک قرار گیرد، باید از همفکری و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در دانشگاه بهره گیرد تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدحسین امید در مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه در سال‌های اخیر دانشگاه‌های زیادی در کشور راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: تبدیل کردن دانشگاه به نسل سوم باید مورد توجه قرار گیرد و اگر دانشگاهی قصد ارتقا دارد و می‌خواهد در رده یک قرار گیرد، باید از همفکری و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در دانشگاه بهره گیرد تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی افزود: برای اینکه دانشگاه همدل، در مسیر توسعه و اجرای اسناد بالادستی گام بردارد باید تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا ما اسناد بالادستی زیادی داریم و مشکل ما بیشتر در بخش اجرای آن است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: متأسفانه دانشجویان مهارت لازم را ندارند درحالی‌که دولت نگاه ویژه‌ای به مهارت افزایی و توسعه دارد واین دانشگاه کشاورزی با بهره‌گیری از ۱۵۰ استاد برجسته می‌تواند درزمینهٔ مهارت افزایی گام بردارد. ظرفیت عظیم دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری می‌تواند مازندران را در بخش نیروی ماهر و مهارت محور بی‌نیاز کند.

دکترمحمدعلی بهمنیار رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، گزارشی از عملکرد خود در طی مدت ریاست بر این دانشگاه ارائه کرد.

همچنین دکتر اسدالله تیموری سرپرست جدید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز با تأکید بر کرامت انسانی کارکنان و دانشجویان گفت: بدون شناسنامه و حب و بغض باید برای آینده دانشگاه کارکرد و در این راستا متعلق به جریان سیاسی خاصی نیستم.

وی افزود: مکلفم تا خدامحوری را مبنای کار قرار دهم و به سمت خودمحوری نروم و در انتخاب مدیران به فرد نگاه نمی‌کنم و به یک تشخص مدیریتی با بهره‌گیری از تضارب توجه خواهم کرد.

سرپرست دانشگاه جدید علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه معتقد به ایجاد تغییرات گسترده در دانشگاه نیستم، گفت: دانشگاه در سال‌های متعدد در بخشی از حوزه‌ها رشد بسیاری خوبی داشته، امابرداشت کنونی از دانشگاه این است که این رشد به شکل نامتوازن انجام شده و بسیاری از زیرساخت‌ها را نداریم.

به گفته تیموری؛ هنوز شرایط برای مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه مهیا نشده و باید محدودیت‌های فراروی را رفع کنیم تا به یک محصول دارای مهارت و اعتماد دست‌یابیم.

وی افزود: یکی از تصمیم‌های بزرگ در دانشگاه این است که مأموریت تخصصی و غیررشته ای را توسعه دهیم و باید در پرورش دانشجو به تراز بین‌المللی فکر کنیم.

در این مراسم با تقدیر ازخدمات دکترمحمدعلی بهمنیار رئیس سابق دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، دکتراسدالله تیموری به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.

201

کد خبر: 953095

وب گردی

وب گردی