کسب رتبه تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق به کسب رتبه نخست مسابقات «شبهای نورانی» در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شد، پس از آن‌ها تیم‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گزارش ایسکانیوز،‌ این مسابقات، ۱۴ تیم در بخش برادران و ۱۴ تیم نیز در بخش خواهران با یکدیگر رقابت کردند که در بخش برادران، تیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متشکل از دانشجویان دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی موفق به کسب مقام نخست شدند و پس از آن‌ها تیم‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشگاه آزاد اسلامی به ترتیب دوم و سوم شدند.

هر کدام از تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، متشکل از یک حافظ، یک قاری و یک نفر مسلط به مفاهیم قرآنی و سیره معصومین (ع) به صورت حذفی و در چهار مرحله با یکدیگر رقابت کردند.

مسابقات قرآنی «شبهای نورانی» از جمله برنامه‌های بخش دانشگاهی بیست و ششمین دوره نمایشگاه قرآن کریم بود که به همت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت دستگاه‌ها و دانشگاه‌های مختلف در شب‌های برپایی این رویداد بزرگ قرآنی برگزار شد.

طراحی این مسابقات به گونه‌ای بود که در مرحله نخست، تیم‌ها بر اساس سرعت عمل باید به ۲۵ سوال در رشته مفاهیم قرآن کریم پاسخ می‌گفتند و در مراحل دوم و سوم نیز به ترتیب به سوالاتی در رشته‌های حفظ و قرائت پاسخ دهند. مرحله چهارم نیز شامل سوالات رشته‌های گوناگون علوم قرآنی می‌شد.

201

کد خبر: 953112

وب گردی

وب گردی