از استعفای استاندار کرمان تا تجمع کامیون داران در برخی از شهرها

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، استعفای استاندار کرمان،آزادی عضو شورای شهر مشهد به قید وثیقه، انتقاد یک نماینده مجلس از لابی ها در افزایش نماینده حوزه های انتخابیه، انتقاد یک فرماندار از خبر منتشر شده در رابطه با تغذیه مردم از گوشت گربه، توضیحات نماینده وزارت امور خارجه در آذربایجان شرقی در رابطه با صدور روادید ایران و آذربایجان، تجمع کامیونداران در برخی از شهرها و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

دلیل استعفای استاندار کرمان سیاسی نیست

شهباز حسن‌پور بیگلری عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در رابطه خبر استعفای استاندار کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: استاندار پروژه هایشان را با قدرت، درایت و با ابتکار عمل پیگیری می کردند اما روز گذشته با اصرار و بنا به دلایل شخصی استعفای خود را تقدیم وزارت کشور کردند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس دهم دلیل استعفای استاندار کرمان را شخصی اعلام کرد و گفت: استعفای وی هیچ دلیل سیاسی نداشته و ندارد، زیرا تمام جریانات، گروه ها، فعالین سیاسی با استاندار نهایت همکاری را داشتند.

yon.ir/vbyAk

فرماندار هیرمند: انتشار خبر تغذیه مردم قرقری از گوشت گربه اهانت به اهالی است

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، خبرنگاری در روزهای اخیر با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود مدعی شد که مردم بخش قرقری، ملادادی و هیرمند واقع در استان سیستان و بلوچستان به دلیل فقربا گوشت گربه شکم خود را سیر می‌کنند.

انتشار این مطلب موجب رنجش خاطر مردم سیستان بلوچستان شده و واکنش های زیادی را از جانب کاربران فضای مجازی استان در پی داشته است.

محمدعلی پیری فرماندار هیرمند در واکنش به این خبر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: این خبر اصلا مورد تایید نیست و قطعا دروغ محض است.

وی با بیان این که عده ای قصد بزرگ کردن مشکلات را دارند، افزود: برخلاف این موضوعات در این مناطق اینگونه نیست که مردم دست به هر کاری بزنند.

yon.ir/a4YcT

خواسته های کامیون داران سیاسی نیست

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، طی روزهای گذشته خبری در رابطه با تجمع و اعتراض کامیون داران در شهرهای مختلف کشور به گوش رسید که یکی از این شهرها کرمانشاه بوده است.

فضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: کامیون داران از سال 93 افزایش نرخ حمل بار نداشتند لذا اعتراضشان مبنی بر افزایش حمل بار و همچنین افزایش حق بیمه تامین اجتماعی بود.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر اعتراض آنها اعتراض به حق باربری هایی که به اصطلاح حق کمیسیون را بیشتر از آن حد مجاز بگیرند به وقوع پیوست.

yon.ir/LEf0q

اصفهان نسبت به جمعیت‌اش باید 8 نماینده داشته باشد

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: اصفهان یک شهر مهاجرپذیری است که طی 10-15 سال گذشته جمعیت بسیاری به آن اضافه شده است.

وی گفت: اگر بنا بود که بر مبنای جمعیت به استان نماینده اضافه کنیم حداقل اصفهان باید از 5 نماینده به هشت نماینده افزایش پیدا می کرد، اما متاسفانه در کمیسیون با اضافه شدن یک نفر به شهر اصفهان و یک نفر برای شهر آران و بیدگل موافقت شده درواقع دو نماینده به کل مجمع نمایندگان استان اضافه می شود که در مقایسه با استان های دیگر بسیار رقم پایینی است.

yon.ir/a5Toe

تلاش وزارت امور خارجه برای افزایش مراودات استان های مرزی با کشورهای همجوار

اسماعیل بابایی راغب مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب کشور در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در راستای ایجاد تسهیلات صدور ویزا از سوی جمهوری آذربایجان متعاقب با لغو روادید یک جانبه از سوی جمهوری اسلامی ایران طی سه سال گذشته جمهوری آذربایجان اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد:طی ماه های گذشته با ایجاد سیستم "آسان ویزا" در فرودگاه های بین المللی این کشور از جمله باکو تسهیل صدور ویزا را به آن معنا آسان کرده بود که هر فرد متقاضی می توانست با انجام پرواز هوایی به مقصد باکو مستقیما با درخواست ویزا در فرودگاه بین المللی باکو نسبت به درخواست ویزای خود اقدام و در کمترین زمان ویزایش صادر شود.

yon.ir/6ahzv

تبدیل راه آهن تبریز_ تهران به سریع السیر یک اقدام بی نظیر است

مجیدخدابخش استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با این پروژه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت:هر دو پروژه راه آهن بستان آباد به تبریز و پروژه بزرگراه تبریز به شهر جدید سهند به خوبی در حال مدیریت است.

وی ادامه داد: طبق برنامه هایی که در دستور کار داریم قرار است بازدید ماهیانه از پروژه ها داشته باشیم تا مشکلات احتمالی آنها را رفع کنیم.

عالی ترین مقام استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین مالی وجود ندارد و در راستای اجرایی کردن این پروژه در حال فعالیت هستیم تا مشکلاتی که جلوی اجرایی شدن این پروژه را می گیرد حل کنیم.

yon.ir/b5tLQ

استرس «آبی»

محمود زمانی قمی استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون اقدامات انجام گرفته درباره تنش آبی و تدابیر اندیشیده شده در این زمینه و این استان توضیحاتی ارائه داد.

وی پیرامون راهکارها برای مقابله با این کم آبی گفت: اولین تدبیر و اقدامی که در فلات مرکزی باید صورت بگیرد، که استان یزد هم بخشی از آن جغرافیا است، این است که ما سیاست های سازگاری و سامان پیدا کردن وضع موجود را طراحی کنیم؛ یعنی خودمان را با وضع موجود تطبیق دهیم و شرایط پیش رویمان را مدیریت کنیم.

yon.ir/vcGrH

آزادی عضو شورای شهر مشهد به قید وثیقه

مهرداد قربانی سرابی وکیل عضو بازداشتی شورای شهر مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آقای امیر شهلا با قید وثیقه در حال حاضر آزاد هستند.

وی ادامه داد: این آزادی تا زمانی است که پرونده وی برای رسیدگی های بیشتر به دادگاه برود و اتهاماتی که دادسرا تشخیص می دهند را به کیفرخواست دادگاه ارسال کنند.

وکیل دادگستری افزود: ممکن است در خلال این مدت قرار منع تعقیب وی صادر شود و دیگر حضور امیرشهلا در دادگاه موضوعیت نخواهد داشت.

yon.ir/7NXxG

توقف طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان به دلیل کمبود منابع مالی بود

حسین هاشمی تختی‌نژاد نماینده مردم بندرعباس در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در کشور با مشکل کم آبی و حتی در برخی از شهرها با بی آبی مواجه هستیم؛ این در حالی است که بخش عمده ای از آب در کشور را صنایع مصرف می کنند.

وی ادامه داد: برخی از صنایع که از آب بسیار استفاده می کنند می توان به صنایع گل گهر سیرجان، مس سرچشمه کرمان و چادر ملو یزد اشاره کرد که این صنایع از صنایع بزرگ در کشور هستند و از اعتبارات بالایی برخوردار و نیاز به آب دارند بنابراین چاره ای جز تامین آب از جای دیگر را برای این صنایع را نداریم.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: این صنایع برای حل مشکل خود حدود 6-7 سال پیش با استان هرمزگان مذاکره و در نتیجه هرمزگان موافقت کرد تا آب را شیرین و برای مصرف خود ببرند منتها سهم استان هرمزگان را هم در نظر بگیرند، به آن معنا که قرار است هر یک میلیون متر مکعب آب در اینجا شیرین سازی و به صنایع نام برده انتقال پیدا کنند.

yon.ir/LR1nu

استاندار ایلام: با اقتصاد مقاومتی پروژه های اقتصادی استان را پیش می بریم

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: آمریکا همان زمانی هم که در برجام حضور داشت عملا مانع برای فاینانس و مبادلات بانکی ایجاد می کرد یعنی وجودش در این موضوع آنقدری موثر نبود پس خروجش از این موضوع در حال حاضر هم اثری نخواهد داشت.

وی گفت: خودمان را برای برجام بدون آمریکا آماده کرده ایم.

عالی ترین مقام استان تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات با اروپا به خوبی و با نتایج مثبتی پیش برود به آن معنا که با برجام بدون آمریکا کارها پیش خواهد رفت.

yon.ir/lX2T0

901/900

کد خبر: 953180

وب گردی

وب گردی