رشد ۲ برابری صادرات دارو در ایران

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو گفت: حجم صادرات دارویی در سال ۱۳۹۶،کشور حدود ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر اکبر برندگی با اشاره به مفاد برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور و به منظور توسعه صادرات غیر نفتی و در راستای سیاست های دولت در خصوص حمایت از صادرات و تلاش در زمینه توسعه صادرات فرآورده های دارویی، گفت: سازمان غذا ودارو ضمن حفظ اولویت تامین نیاز دارویی کشور، با تشویق شرکت ها و همکاری سندیکای صاحبان صنایع داروسازی و سندیکای مواد اولیه، مجوز صادرات مازاد تولید داخلی را صادر نموده است.

وی افزود: حجم صادرات سال ۱۳۹۶ کشور حدود ۱۲۰ میلیون دلار برآورد شده که از این مقدار ۱۱۰ میلیون دلار دارو و ۱۰ میلیون دلار مربوط به مواد اولیه دارویی است.

برندگی در ادامه گفت: با وجود همه مشکلات شرکت های تولیدی، مقایسه آمار صادرات سال ۱۳۹۶ با مدت مشابه سال قبل از آن (سال ۷۵)که آمار صادرات حدود ۷۰ میلیون دلار بوده است، رشد دو برابری صادرات داروهای تولیدی را نشان می دهد.

وی بیان داشت: بیشترین میزان صادرات مربوط به داروهای «های تک» و «شیمی درمانی» بوده که عمدتاً به کشورهای روسیه، عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین و آذربایجان صادر شده است.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو، در نامه ای به شرکت های تولید و مصرف کننده مواد شیمیایی تحت کنترل، صدور الکترونیک مجوز ثبت سفارش و حواله تحویل مواد شیمیایی را منوط به اخذ دسترسی سامانه TTAC، دانست و افزود: ضرورت دارد که مدیرعامل و مسئول فنی تمامی شرکت های صنعتی تولید کننده و مصرف کننده مواد شیمیایی تحت کنترل در سامانه مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت سازمان غذا و دارو به آدرس www.ttac.ir ثبت نام نموده و به سامانه مذکور دسترسی داشته باشند.

۷۰۶

کد خبر: 953194

وب گردی

وب گردی