تدوین متن سخنرانی سحر مهرابی در دیدار با مقام معظم رهبری توسط وزارت علوم انجام شده است

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی گفت: متن قرائت شده توسط خانم سحر مهرابی در معاونت فرهنگی وزارت علوم تدوین شده بود، اما روز چهارشنبه (9 خرداد ماه )وزارت علوم طی بیانیه‌ای اظهارات بنده را به کلی تکذیب کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا محمدی عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی درباره مسائل مطرح شده درباره متن سخنان سحر مهرابی گفت: صحبت‌های سحر مهرابی به نمایندگی از شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در حسینیه امام خمینی و در مقابل رهبر انقلاب در روز‌های اخیر حرف و حدیث‌های بسیاری در پیش داشته است.

وی افزود: سه شنبه بنده در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری‌ها داشتم به این نکته اشاره کردم که متن قرائت شده توسط خانم سحر مهرابی در معاونت فرهنگی وزارت علوم تدوین و تایید شده بود، اما روز چهارشنبه (9 خرداد ماه )وزارت علوم طی بیانیه‌ای اظهارات بنده را به کلی تکذیب و ادعا کرده بود که هیچ نقشی در تدوین متن‌های دانشجویان در مقابل رهبر انقلاب نداشته است.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی یاد آور شد: در قسمتی از این بیانیه آمده است که معاونت فرهنگی وزارت علوم حسب وظیفه همه سخنرانان این جلسه را دعوت و با آن‌ها در مورد اینکه اخلاق و انصاف را در متن سخنرانی رعایت کنند صحبت مختصری داشته است. در این بیانیه وزارت علوم اگرچه صحبت بنده در مورد جلسه معاون فرهنگی وزارت علوم با خانم مهرابی را تکذیب کرده است، اما جالب اینجاست که در یکی از بند‌های آن جلسه وزارت علوم با خانم مهرابی تایید شده است با این وجود حقیقتا می‌توان گفت که وزارت علوم در این بیانیه مرز‌های علم منطق را جابجا کرده است.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی تصریح کرد: بنده اصراری به اینکه ثابت کنم که ادعا‌های وزات علوم نادرست است ندارم، اما اگر دوستان عزیزمان در این وزارتخانه اصرار بر انکار دارند بنده ابایی از انتشار اسناد و مدارکی که در اختیار دارم نخواهم داشت.

وی اظهار کرد: همانطور که در مصاحبه قبلی گفتم صبح روز دیدار طی چند تماس تلفنی هم خانم سحر مهرابی و هم آقای عسگری مدیر کل فرهنگی وزارت علوم به بنده خبر دادند که جلسه‌ای برای تدوین، ویرایش و چک نهایی متن با حضور جناب آقای غفاری معاون فرهنگی وزارتخانه و خانم مهرابی برگزار شده و طی آن متن در وزارتخانه نهایی شده است با این وجود سوال اینجاست که چگونه است که وزارتخانه‌ای در جمهوری اسلامی متنی را تعیین و تدوین کرده است که در آن مطالبی مانند رفع حصر مطرح و تصمیمات نظام در این رابطه را غیرقانونی دانسته‌اند.

محمدی بیان کرد: متن سخنرانی سحر مهرابی دغدغه‌های نشریات دانشجویی رادر خود نداشت با این وجود در این چند روز اخیر مدیران مسئول نشریات دانشجویی از سراسر کشور مدام به بنده مراجعه و انتقاد می‌کنند که چرا باید نماینده نشریات دانشجویی در مهمترین تریبون سال دانشجویی به جای بیان مشکلات نشریات دغدغه جریانات سیاسی معلوم الحال را که سابقه سیاسی آن‌ها در ضربه زدن به جنبش دانشجویی در تاریخ ثبت شده است را بیان کند.

عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی گفت: دوستان از آزادی‌هایی صحبت کردند که از سال ۷۶ تا ۸۰ در دولت هفتم بزرگترین اتحادیه دانشجویی تاریخ کشور را تا مرز فروپاشی پیش برد. اما با همه این‌ها مسئله مهم و تاسف برانگیزی که در مورد خانم سحر مهرابی وجود دارد این است که ایشان چگونه حاضر شده اند متن تریبون مقابل رهبری را با وزارت خانه‌ای هماهنگ کنند که همین چند روز پیش آن‌ها را به افطاری رئیس جمهور دعوت نکرده بود چه برسد به اینکه حتی بخواهند تریبونی برای بیان دغدغه هایشان در اختیار آن‌ها بگذارد.

گفتنی است، در روز دوشنبه (7 خردادماه )جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با مقام معظم رهبری دیدار کردند. در نشست صمیمانه، پرشور، پرنشاط و سه ساعته‌ی صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف با رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان تشکل‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنفی دانشجویان، دیدگاه‌ها، انتقادها، پیشنهادها و مطالبات خود را از سه قوه و دستگاه‌های مختلف بیان کردند. صحبت‌های سحر محرابی نماینده مدیران مسوول در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم در این مراسم که به مسائلی نظیر حصر،‌ آزاداندیشی، آزادی بیان، فساد برخی نهادها، فضای امنیتی دانشگاه و غیره اختصاص داشت، حاشیه‌هایی را به همراه داشت که وزارت علوم برخی ادعاها در خصوص هماهنگی متن سخنرانی این دانشجو با معاونت فرهنگی را رد کرد.

204

کد خبر: 953209

وب گردی

وب گردی