دست سودجویان را از سپرده های کشاورزان کوتاه می کنیم

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نخواهیم گذاشت عده قلیلی سودجو و صاحب نفوذ جیب خود را با اموال و سپرده های کشاورزان زحمت کش پر کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران، «حسین شیرزاد» در جلسه ستادی ساماندهی واحد های اعتباری اظهار داشت: اصلاحات بنیادین در سازمان تعاون روستایی بدون همراهی مدیران سیستم تعاونی، به هرج و مرج و بی سازمانی ختم خواهد شد.

اوبا اشاره به وضعیت واحدهای اعتباری سازمان تعاون روستایی گفت: وضعیت امروزین واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست بلکه حاصل یک مدیریت توام با تسامح و تساهل و نتیجه انتخاب های نادرست مدیریتی مان طی 10 سال اخیر است.
مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: هیچ راه جادویی جز محدود کردن شیوه های مدیریتی بی حساب و کتاب و مطالعه نشده این واحدها وجود ندارد و یکی از رویکردهای مهم ارزیابی مدیران استانی، قطعا شیوه مقابله آنها با این واحدهای اعتباری خواهد بود.

شیرزاد گفت: فساد و ناکارامدی در واحدهای اعتباری محصول سوء مدیریت و برداشت ها از مفاهیم مالیه خرد در نظام تعاونی ها در دوره ای است که هیچ استاندارد حسابداری و مالی قابل قبول، نهاد نظارتی تعریف شده و پروتکل های بانکی یا صندوق داری نداریم و همچنین مفاهیم بانکداری را نمی فهمیم و اصولا کفایت و دانایی و دانش لازم را در حوزه های مالی، حسابداری و پولی نداریم.

مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: مداخله گری غیرمجاز در بازارهای پولی در قالب واسطه گری های وجوه و اعتبارات، یک اشتباه فاجعه بار است.

او ادامه داد: به طور سریع باید رشد واحدهایی که احیانا مورددار هستند متوقف شود و از عضویت اعضای غیر عضو شبکه تعاونی ها و مصارفی غیر از مصارف بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با هر مدیری که در این معرکه مفسده آمیز معاضد، مباشر یا آمر به این منکر باشد، و سریعا برخورد خواهد شد.
فهرست بانک ها و موسسه های اعتباری، در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی WWW.CBI.IR درج شده است.

402

کد خبر: 953239

وب گردی

وب گردی