وتو قطعنامه پیشنهادی حمایت از فلسطینیان توسط آمریکا

دولت آمریکا که علنا به حمایت از رژیم اشغالگر قدس می پردازد، قطعنامه پیشنهادی کویت جهت حمایت از فلسطینیان را در شورای امنیت وتو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را که کویت به منظور حمایت از حقوق فلسطینیان در مقابل رژیم صهیونیستی به شورای امنیت برده بود، وتو کرد.

نماینده کویت در شورای امنیت پس از پایان نشست این شورا تاکید کرد: مایه تاسف است که شورای امنیت نتوانست از ملت فلسطین حمایت کند.

در پیش‎نویس این قطعنامه بر ضرورت اتخاذ تدابیری جهت تضمین امنیت و سلامت غیرنظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی از جمله نوار غزه تاکید شد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در این شورا، همچنین سعی کرد تا اقدامات رژیم صهیونیستی را از دستور کار دائمی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج کند که با مخالفت کشورهای اروپایی و فعالان حقوق بشر مواجه شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی از ۳۰ مارس گذشته تاکنون دست به سرکوب وحشیانه تظاهرات بازگشت در نوار مرزی غزه زده و تاکنون ۱۲۸ فلسطینی از جمله ۱۵ زن و کودک را به شهادت رسانده است.

دولت آمریکا که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارد، نه تنها این جنایت‌ها را محکوم نکرده، بلکه قتل و کشتار فلسطینیان به دست نظامیان اسرائیلی را نیز حق مسلم و دفاع مشروع رژیم اشغالگر می‌داند و امروز نیز قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی را وتو کرد.

کد خبر: 953310

وب گردی

وب گردی