برگزاری محفل انس با قرآن در آستانه لیالی قدر و ایام ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه جماران

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در حسینیه جماران و شرکت در مراسم « محراب آفتاب» با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و ضمن گرامیداشت ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بر پایبندی خود بر اصول انقلاب و استمرار اندیشه های پاک آن یار سفر کرده تأکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، از روابط عمومی واحد تهران شمال، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد، با اشاره به ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی،حسینیه جماران را مأمن و منشاء تحولات عمیق سیاسی دانست که می توان وجوه مهم انقلاب را در آن مشاهده کرد که در عین سادگی و بی آلایشی دارای عظمتی فراوان بود که از روح بزرگ امام راحل ساطع می شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: من در زمان حیات حضرت امام بارها افتخار زیارتشان را در این حسینیه داشته ام. اما به خاطر ندارم که در این دیدارها توجه من معطوف به محیط حسینیه شده باشد. بعد از ارتحال امام که به این حسینیه آمدم باورم نمی شد که این حسینیه این مساحت کوچک را دارد؛ ما حسینیه را دهها بار بزرگتر از فضای فعلی می دیدیم. حتی در و دیوار حسینیه هیچ گاه نظر من را به خودش معطوف نداشته بود و سادگی حسینیه را نمی دیدم.

وی در ادامه ضمن تبیین ابعاد شخصیت ساده زیست امام خمینی (ره)، ایشان را الگوی کامل برای همه معرفی کرد و عدم علاقمندی به دنیا و منزلت دنیایی داشت در حالی که در این دنیای پر زرق و برق می زیست. وی افزود: در اینجا همه نگاه ها فقط معطوف به یک نقطه، یعنی چهره نورانی حضرت امام و بیانات آن بزرگوار بود. اما امروز حسینیه را می بینیم و حسینیه با ما سخنان بسیار تأثیرگذار می گوید؛ امیدوارم گوش شنوایی را داشته باشیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: شاید یکی از مهمترین پیام های حسینیه آن است که مردی که در این حسینیه حضور داشت و جهان، دنیای اسلام و ایران اسلامی به شدت از او متأثر بود، مرد اول سیاست، کمترین تعلقی به تجملات این عالم زودگذر و ناپایدار نداشت.

نائب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: خدمت به اسلام و قرآن و دین در راستای جلب رضایت خداوند و کسب سعادت ابدی یکی دیگر از خصوصیات امام بود به طوری که تکلیف به انجام وظایف دینی و الهی را با فهم درست واقعیت ها تشخیص می داد و بدون توجه به مالکان زر و زور به وظیفه خود عمل می کرد. و افزود: ایشان با اتکال به خداوند و اعتماد به مردم و با تکیه بر ظرفیت های وجودی خویش به انجام وظایف می پرداخت.

وی تأکید کرد: او در دنیا زندگی می کرد و با زبان اهل دنیا سخن می گفت. او مقام مهم دنیوی را از صاحبان دنیا، که نامشروع در اختیار گرفته بودند، بازستاند. امام به این دنیا، مقام و کرسی دنیا هیچ تعلق خاطری نداشت. او در دنیا زندگی می کرد و از تمام نعمت های دنیا به شایستگی استفاده می نمود، قدرت علمی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در کف او بود اما ابزاری برای رسیدن به آخرتی بهتر و خدمتی شایسته تر بود.

ابوترابی فرد گفت: امام از کسانی نبود که ترک دنیا را در عدم قبول مسئولیت های خطیر اجتماعی و سیاسی می دیدند و زهد را به معنای گوشه نشینی و بی اعتنایی به مسائل خطیر جامعه اسلامی تفسیر می کردند. او زهد را در فهم صحیح دین و مسئولیت اجتماعی و سیاسی و انجام شایسته آن مسئولیت با هدف جلب رضای خدای متعال و دستیابی به سعادت ابدی تفسیر می کرد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امام را باید در دو کلمه «فهم صحیح وظیفه» و «انجام شایسته تکلیف» خلاصه کرد، گفت: محصول این زندگی را در چند جمله از وصیتنامه عبادی، الهی، سیاسی امام می توان فهمید؛ «با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص می شوم».

در این برنامه قرآنی قاریان ممتاز و سرشناس کشور استاد امین پویا، مهدی عادلی و مصطفی یادگاری به قرائت آیاتی چند از کلام ا... مجید پرداختد. همچنین مداحی امیر یعقوبی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و همخوانی قدر، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و پذیرایی افطار و شام از دیگر برنامه های این مراسم بود. این مراسم به همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال همه ساله در حسینیه جماران برگزار می شود .

202

کد خبر: 953363

وب گردی

وب گردی