دنیای استکبار، امروز از آینده نگری های امام (ره) بیش از هر چیز دیگری می ترسد

 فرمانده پایگاه بسیج دانشگاه آزاد رودهن گفت: آرمان های امام و انقلاب ، حمایت از مستضعفان جهان، مبارزه با استکبار، عدالت و آزادی به معنای واقعی، مبارزه با صهیونیست جهانی بود، امام خمینی (ره) همه عمر خود را برای تحقق و اعتلای این آرمان ها تلاش کردند.

سید ابوالقاسم هاشمی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز گفت: خیلی ها می خواستند که راه امام فراموش شود، اما دغدغه مندان این راه هرگز نخواهند گذاشت آرمان های امام و انقلاب به فراموشی سپرده شود و برای ترویج و گسترش آن تلاش بسیاری می کنند.

وی ادامه داد: ما اگر این دغدغه ها را فرا بگیریم، سرعت پیش روندگی انقلاب اسلامی قطعا بیشتر خواهد بود، چون که راه امام در مسیر شهداست و با خون شهدا بیمه شده است.

این فعال فرهنگی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری «امام میراث فرهنگی نیست» داشتن روحیه ، ذهن و عمل انقلابی بهترین آموزه ای است که از امام بزرگوار به ما رسیده است . امروز امام و سیره امام زنده است . امروز حقیقتا آرمان های بلند امام راحل (ره) را از لسان مبارک، خلف صالح ایشان ، امام خامنه ای (مد ظله العالی) می جوییم .

هاشمی در ادامه به بازخوانی بخشی از وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) به دانشگاهیان پرداخت و گفت : امام خمینی(ره) همواره توجه و جایگاه ویژه‌ای به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان داشتند. به طوری که در بخشی از وصیت‌نامه سیاسی عبادی خود توصیه‌های قابل تاملی به دانشگاه‌ها، دانشجویان و دانشگاهیان داشته اند.

وی اضافه کرد: ایشان مبداء همه تحولات و مقدرات یک کشور را دانشگاه دانسته و اعتقاد داشتند دانشگاه است که یک کشور را اصلاح یا تباه می‏‌کند.امام خمینی(ره) تاکید داشتند که "ما باید دانشگاه اسلامی داشته باشیم". ازسخن ایشان می توان اینگونه نتیجه گرفتکه دانشگاه‌ ها باید استقلال داشته و وابسته به شرق و غرب نباشند.

فرمانده بسیج واحد رودهن اظهار داشت: امام خمینی(ره) 2 نقش را برای دانشگاه‌ها ترسیم کردند، تربیت و اصلاح انسان‌ها و تربیت دانشمندان و متخصصان، 2 وظیفه دانشگاه‌ها است که هر دو کار باید در کنار یکدیگر انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد : بنا برتاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مهمترین عامل در کسب خودکفایی و بازسازی، توسعه مراکز علمی و تحقیقات، تمرکز و هدایت امکانات و تشویق کامل و همه‏ جانبه مخترعان، مکتشفان و نیروهای متعهد و متخصصی است که شهامت مبارزه با جهل را دارند و از لاک نگرش انحصاری علم به غرب و شرق بدر آمده و نشان داده‌‏اند که می‏‌توانند کشور را روی پای خود نگه‏دارند.

به گفته وی، باید دانشگاه‌ها خودکفا شوند که احتیاج به دانش غرب نداشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از پیام های مهم حضرت امام خمینی (ره) به بشریت و جهانیان این بود که عمل بر اساس تکلیف دینی و آموزه های دینی رمز موفقیت افراد و بلکه همه ملت هاست،در همین راستا باید در اشاعه گسترش فرهنگ و تفکر شجره طیبه بسیج به عنوان یکی از آرمان های امام (ره) از ظرفیت های مساجد، کانون های فرهنگی، پایگاه های مقاومت بسیج و تشکل های مختلف و گروه های مردمی بهره مند شد تا شاهد انتقال ارزش ها و تبیین ابعاد شخصیتی معمار انقلاب باشیم و این مهم را یک وظیفه همگانی بدانیم .

وی ادامه داد: اندیشه و فرهنگ یک بسیجی را مجموعه رفتار و گفتار، روش و اندیشه وی تشکیل می دهد که برآیند تمامی این موارد الهام گرفته از مبانی انقلاب اسلامی، تعالیم حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است .

این فعال فرهنگی افزود: در آستانه بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با افتخار با امام خود میثاق می بندیم و برای تحقق این آرمان ها تا پای جان برای این آرمان ها تا پای جان برای این راه می ایستیم، یک مجاهد، یک دلسوز و یک بسیجی قطعا دغدغه آرمان های امام و انقلاب را دارد و تا تحقق کامل آنها آرام نمی شیند .

وی در ادامه شرط تحقق فرامین و آرمان های امام خمینی(ره) را نگاه عاشقانه به خدمتگزاری دانست و گفت: همان گونه که امام (ره) با همه وجود عاشق امت خود بود و برای خدمت به آنان سر از پا نمی شناخت، ما امروز با روح بلند ملکوتی او پیمان می بندیم که این مسیر، یعنی خدمت عاشقانه را ادامه دهیم .

هاشمی در پایان تاکید کرد: یکی از اقدامات خوب دانشگاه آزاد اسلامی، تبیین درس وصیت نامه امام (ره) برای تمامی دانشجویان بود که با همت و برنامه ریزی مدون بیش از گذشته شاهد گسترش و انتقال این اندیشه های ناب به اساتید و دانشجویان دانشگاه ها باشیم.

201

کد خبر: 953374

وب گردی

وب گردی