امروز و فردا در تهران  منتظر باد  شدید و گرد و خاک  باشید

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت ذرات معلق در هوای تهران خبر داد و افزود: امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ خرداد) به دلیل وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک در تهران شاهد افزایش موقتی غلظت ذرات معلق هوا خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز حسین شهبازی با اشاره به افزایش وزش باد در تهران گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر امروز(۱۲ خرداد) است و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و جنوب غربی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۱۲ خرداد) خیزش موقتی گرد و خاک را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز یکشنبه ( ۱۳ خرداد) برای برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه و بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی، با توجه به شرایط جوی انتظار می‌رود وزش باد شدید لحظه‌ای طی فردا (۱۳ خرداد) سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در سطح شهر شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با بیان اینکه در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۸۶ در شرایط سالم قرار دارد، اظهار کرد: دمای تهران تا فردا (۱۳ خرداد) کاهش نسبی خواهد یافت.

700

کد خبر: 953385

وب گردی

وب گردی