اعتصاب کامیون‌داران هندوانه را گران کرد/ نوبرانه‌ها به بازار آمدند

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، با بیان اینکه هندوانه در بازار فراوان‌تر و ارزان‌تر شده است، گفت: اعتصاب کامیون داران، ایاب و ذهاب و حمل این محصول را دچار مشکل کرده بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اسدالله کارگر با بیان اینکه دلایل گرانی هندوانه طی روزهای اخیر، در بازار افزایش عرضه و کاهش تقاضا بوده است، اظهار داشت: اوایل ماه مبارک رمضان ما با افزایش تقاضا برای این محصول و کاهش عرضه آن مواجه شدیم.

او افزود: همچنین به دلیل اعتصابات کامیون‌داران، ایاب و ذهاب مقداری دچار مشکل شده بود و آن طور که ما شنیدیم این مشکل در حال حاضر برطرف شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران با بیان اینکه در حال حاضر، مقداری عرضه هندوانه فراوان تر و ارزان تر شده است، گفت: قیمت این محصول هم اکنون بین ۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان است.

کارگر درباره افزایش قیمت هویج نیز ادامه داد: قیمت هویج نیز معمولا هر سال در ماه مبارک رمضان افزایش می یابد؛ چرا که تقاضا برای آن زیاد می شود.

او افزایش مصرف آب هویج و سوپ در ماه رمضان را از دلایل افزایش مصرف هویج عنوان کرد و افزود: قیمت هویج در میدان مرکزی میوه و تره بار، بین ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان است.

کارگر اضافه کرد: در حال حاضر نوبرانه هایی مانند انگور و شلیل نیز وارد بازار شده اند که قیمت انگور ۱۱ تا ۱۳ هزارتومان و شلیل بین ۷ تا ۹ هزارتومان است.

او درباره وضعیت قیمت میوه ها در روزهای آینده پیش بینی کرد: همه چیز بستگی به عرضه و تقاضا دارد، زمانی که محصول یک منطقه تمام می شود تا محصول منطقه دیگر وارد بازار شود، فاصله ای ایجاد می شود که این فاصله باعث ایجاد نوساناتی در بازار می‌گردد و این طبیعی است.

کارگر درباره آخرین وضعیت عرضه میوه های قاچاق در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز اضافه کرد: عرضه این میوه ها بسیار کم شده و اگر در سطح شهر با این میوه ها مواجه می شویم، واردکنندگان خود با مغازه داران خارج از میدان هماهنگ و آنها را توزیع می کنند.

منبع: مهر

401

کد خبر: 953406

وب گردی

وب گردی