واکنش یک نماینده مجلس به اقدام وزارت علوم در حذف رشته های دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به اقدام وزارت علوم در حذف رشته های دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی واکنش نشان داد.

داوود محمدی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اقدام وزارت علوم در حذف رشته های دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی گفت: من باید جزئیات این طرح را بررسی کنم اما می توان گفت وزارت علوم مدعی است بسیاری از رشته ها دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در درون دانشگاه ها ساماندهی شود و کنترل جدی در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به کنترلی که در حال حاضر در حال انجام است، طبیعتا وزارت علوم خیلی نمی تواند اعمال نظر کند. معمولا برخی موسسات رشته هایی را ایجاد کرده و خودشان آن ها را ساماندهی می کنند. اما شاید آن طور که باید شرایط علمی و نظارتی لازم میان آن ها نباشد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در زمینه تاکید رشته های دانشگاه های دستگاه های اجرائی بر مهارت آموزی دانشجویان گفت: مهارت آموزی را می تواند دانشگاه هم انجام دهد، باید دانشگاه ها از راه های علمی لازم و نیروهای تخصصی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که کارها باید به صورت تخصصی آموزش داده شود اما کار تخصصی را خود دانشگاه ها نیز می توانند انجام دهند، باید دانشگاه ها از اساتید توانمند استفاده کنند.

محمدی افزود: خود این موسسات به دلیل داشتن نیروی متخصص خودشان راحتی می توانند تخصص لازم را در افراد ایجاد کرده و آموزش های لازم را به آن ها داشته باشند اما کنار این موضوع، مشکلاتی نیز ایجاد می شد به خصوص اینکه وزارت علوم مدعی است برخی از این دانشگاه ها، شرایط علمی لازم را در دانشگاه هایشان فراهم نکرده بودند.

وی در پایان تاکید کرد: وظیفه ذاتی وزارت علوم است که نظارت هایی در این زمینه انجام دهد، کنترل های لازم را داشته باشد و ضوابط را اجرا کند. اگر این موضوع را به طور کلی و از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهیم، به نظر می رسد وزارت علوم برای انجام این کار محق باشد.

201

کد خبر: 953442

وب گردی

وب گردی