فاصله زیادی با قیمت واقعی آب و برق داریم/کاهش ۲۴ درصدی مخازن سدهای کشور

وزیر نیرو با بیان اینکه فاصله قابل ملاحظه‌ای با قیمت واقعی آب داریم، گفت: نرخ آب و برق باید امروز اصلاح شود، چون فاصله قابل ملاحظه‌ای با قیمت واقعی داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، رضا اردکانیان در حاشیه بازدید از سد نمرود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در سال جدید وزارت نیرو برای افزایش نرخ آب و برق برنامه‌ای دارد، بیان داشت: این نرخ امروز باید اصلاح شود، چون فاصله قابل ملاحظه‌ای با قیمت واقعی داریم.

او افزود: دولت در این زمینه توافق خود را بر سر افزایش نرخ هفت درصدی به عمل آورده است و امیدواریم این فاصله نرخی امروز با قیمت تمام شده موجب اختلال در عرضه آب پایدار نشود.

وزیر نیرو گفت: کاهش بی سابقه بارندگی‌ها در سال گذشته موجب شده تا به رغم بارش‌های مناسب دو ماه اخیر در کشور همچنان با افت 25 درصدی نزولات جوی نسبت به سال گذشته مواجه باشیم.

اردکانیان افزود: امروز این توفیق حاصل شد که به همراه استاندار تهران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از هفت طرح مهم وزارت نیرو در حوزه‌های آب و فاضلاب بازدید به عمل آورده و در جشن‌های بهره‌برداری شرکت کنیم که در مجموع می‌توان گفت یک میلیارد و 400 میلیون تومان بابت این طرح ها پیش بینی شده است.

او به وضعیت سد نم‌رود اشاره کرد و گفت: این پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت داشته است و تقریبا بهره برداری این سد رو به اتمام است که امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور منابع مالی مورد نیاز برای این طرح فراهم شود و این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

اردکانیان افزود: سد نم‌رود بالغ بر 20 میلیون متر مکعب آب را برای مصارف مختلف اعم از شرب، کشاورزی، صنعت و زیست محیطی تامین خواهد کرد و جمعیت وسیعی از مواهب این طرح بهره مند خواهند شد.

وزیر نیرو با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور عنوان داشت: در فروردین و اردیبهشت ماه بارندگی های خوبی رخ داد، ولی به لحاظ کم بارشی در شش ماه ابتدایی سال آبی در فصل پائیز و زمستان گذشته، همچنان 28 درصد نسبت به سال گذشته به طور متوسط از بارش کمتری برخوردارهستیم و امیدواریم این نعمت الهی کماکان تداوم داشته باشد، تا قدری این عقب افتادگی جبران شود.

او در ادامه سخنان خود خواستار همکاری مردم در صرفه جویی آب مصرفی در بخش شرب و کشاورزی شد و افزود: در حال حاضر تاکنون حدود 162 میلیمتر جمع بارش ما بوده است، در حالی که بطور متوسط باید حدود 240 میلیمتر در طول سال بارندگی داشته باشیم، بنابراین مخازن سدهای ما نسبت به گذشته 24 درصد کاهش دارد.

401

کد خبر: 953456

وب گردی

وب گردی