حذف هر رشته ای از دانشگاه فرهنگیان نابخشودنی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیز زیر مجموعه دانشگاه های دستگاه اجرایی است، حذف هر رشته ای از دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش دانشجو و عدم همکاری با آن تصور می کنم یا عامدانه است یا براساس قصد صورت گرفته که در هر صورت نابخشودنی است.

جهانبخش محبی نیا سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه اقدام وزارت علوم در حذف رشته های دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی و احتمال تعمیم این مصوبه به دانشگاه فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیز زیر مجموعه دانشگاه های دستگاه اجرایی است، حذف هر رشته ای از دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش دانشجو و عدم همکاری با آن تصور می کنم یا عامدانه است یا براساس قصد صورت گرفته که در هر صورت نابخشودنی است.

وی ادامه داد:مقام معظم رهبری امسال با حضور در دانشگاه فرهنگیان اهمیت این مجموعه را به عنوان زیر ساخت تربیت و پرورش معلم ، انجام فعالیت های تحقیقی علمی و تولید علم در زمینه تعلیم و تربیت به اثبات رساندند .

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: همه ساله وقتی که در روز معلم، معلمان با مقام معظم رهبری دیدار دارند بدون استثنا بعد از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان ، ایشان بر اهمیت این دانشگاه تاکید می کنند.

وی اضافه کرد: من هم در دولت قبل و هم در دولت کنونی کم لطفی هایی را میبینم که ریشه در عدم هماهنگی با سیاست های کلان دارد. آموزش پرورش اگر می خواهد به جایگاه رفیعی که نظام جمهوری اسلامی باید آن را انجام دهد ، برسد ناگزیر است لباس طرح تحول بنیادین آموزش پرورش را بر تن کند.

سرپرست سابق دانشگاه فرهنگیان در زمینه تاثیر حذف برخی رشته های دانشگاه های دستگاه های اجرائی بر مهارت آموزی دانشجویان اظهار داشت: به طور کلی می توان گفت دستگاه های دیگر اگر واقعا رعایت شان رشته علمی را لحاظ نکنند،طبیعی است اگر من هم باشم آن را حذف می کنم.

وی اظهار داشت: برای احیای و رشد دانشگاه فرهنگیان، هیات علمی، آزمایشگاه ها، تجهیزات، کلاس درس و امکانات آموزشی باید سازمان مدیریت،وزارت علوم،وزارت آموزش و پرورش و خود دانشگاه فرهنگیان صلاحیت و کارایی لازم را از خود نشان داده و دانشگاه را به مرتبه و منزلت برسانند.

201

کد خبر: 953487

وب گردی

وب گردی