بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر به صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار علی شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه پدافند هوایی که صبح امروز در ستاد این نیرو برگزار شد، ضمن قرائت حکم ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: در دوره گذشته خدمات بی‌نظیری در پدافند هوایی ارائه شد و با توجه به جدا شدن این نیرو از نیروی هوایی باید کاری بزرگ در آن صورت می‌گرفت تا این قرارگاه خود را پیدا کند که این گام بزرگ را امیر اسماعیلی برداشت.

وی تصریح کرد: اولین مطلبی که برای ما مطرح است، ثبت اطلاعات، دیدن دشمن و شناخت اهداف و عمل اوست؛ ما باید این موارد را از پیش بخوانیم تا بتوانیم براساس آنها آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

شیرازی با اشاره به حکم ابلاغی رهبر انقلاب که در آن به تقویت آموزش‌ها تأکید شده افزود: ما در نیروهای مسلح یک روند آموزشی داریم که از آن بهره می‌بریم، اما این آموزش‌ها باید همواره مورد بازنگری قرار داده شود تا متوجه شویم این آموزش‌ها با شناختی که از دشمن پیدا کرده‌ایم همخوانی دارد یا خیر.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا توجه به توانمندی‌های کشور را یکی دیگر از نکات موجود در حکم ابلاغی فرماندهی معظم کل قوا برشمرد و گفت: بهره‌مندی از این توانمندی‌ها نه فقط در سطح نیروهای مسلح، بلکه در سطح کشور باید با هم افزایی همه دستگاه‌ها صورت گیرد؛ در هر قدمی که بر می‌داریم با وجود محدودیت‌ها باید یکپارچه و یکسو باشیم.

شیرازی ادامه داد: در این خصوص اگر به صحنه ارتش جمهوری اسلامی ایران نگاه کنیم، می‌بینیم که بدنه ارتش مایه افتخار نظام و رهبری است.

وی با اشاره به وجود بخش‌های لشکری و کشوری در کشور برای پیشبرد اهداف کشور، بیان کرد: در بخش لشکری نیروهای مسلح ما یک توان دارند و تا جایی که بتوانند کار انجام می‌دهند، اما در سایر دستگاه‌ها نیز باید کلیه مسئولین به میدان بیایند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب درباره پدافند هوایی می‌فرمایند باید برای انتقال تجربه برنامه‌ریزی و اقدام صورت گیرد، گفت: امروز پدافند هوایی در بین آرایش نیروهای مسلح در خط مقدم قرار دارد.

شیرازی درباره فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا درباره امیر اسماعیلی اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در سال 90 درباره امیر اسماعیلی فرمودند که وی فردی بسیجی است و این مدالی است که وی دارد.

وی درباره فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فرمانده جدید پدافند هوایی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در مورد امیر صباحی‌فرد فرموده‌اند؛ یکی از کارهای وی این است که نقاط قوت دوره‌های قبلی را پیدا و از آنها بهره‌ گیرند و نقاط ضعف را شناسایی کنند.

رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه انتصاب‌های فرماندهی معظم کل قوا محدود است و زمان دارد، ادامه داد: این انتصاب‌ها با مدت زمان محدود فرصت خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم فرمان‌های رهبری را اجرایی کنیم.

شیرازی در بخش پایانی سخنانش ضمن تبریک ترفیع درجه امیر الهامی، خاطرنشان کرد: اهدای درجه سرتیپی به امیر الهامی در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و با دستان فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفت.

304

کد خبر: 953498

وب گردی

وب گردی