آغاز پروازهای برنامه‌ای ازبکستان از ماه آینده

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورت تسهیل صدور ویزا، ایران و ازبکستان تبدیل به یک مقصد جدید و جذاب برای تجار و گردشگران و آغاز و گسترش پروازهای برنامه‌ای بین دو کشور می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری که همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به جمهوری ازبکستان سفر کرده، درباره سفر سه روزه به ازبکستان اظهار کرد: در طی سه روز دیدار با مقامات هوانوردی و بازدید از زیرساخت های هوانوردی کشور ازبکستان، امکان برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور ایران و ازبکستان بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

او درباره دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ازبکستان گفت: پس از شنیدن مشکلات و خواسته‌های این شرکت، راهکارهای ممکن برای رفع موانع جزئی موجود مرور شد و البته هر دو طرف توافق داشتند که در صورت گسترش همکاری دوجانبه در سایر بخش های اقتصادی، صنعت حمل و نقل هوایی از آمادگی و منابع لازم برای پاسخگویی به تقاضاهای سفر برخوردار هستند.

قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در دیدار با رئیس هواپیمایی کشوری ازبکستان نیز ضمن توافق بر ارائه برخی تسهیلات بر مبنای حسن نیت و اقدام متقابل، تقاضای سفر هوایی بین دو کشور تحلیل شد.

او افزود: دو طرف ایرانی و ازبکی توافق داشتند که در صورت تسهیل صدور ویزا، ایران و ازبکستان تبدیل به یک مقصد جدید و جذاب برای تجار و گردشگران و آغاز و گسترش پروازهای برنامه‌ای بین دو کشور می‌شود که برخی جزئیات فنی برای آغاز پروازها بررسی شد و مقرر شد پروازهای برنامه‌ای تا قبل از یک ماه دیگر آغاز شود.

خدایی بیان کرد: همچنین در این دیدار، دعوت رسمی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دعوت رئیس و هیئت هواپیمایی کشوری ازبکستان برای شرکت در نمایشگاه هوایی کیش و ترغیب صنایع ازبکستانی به شرکت در این نمایشگاه به آنها ابلاغ شد.

او افزود: در بازدیدهای انجام شده، ظرفیت زیرساخت‌های ناوبری هوایی و فرودگاهی شهرهای تاشکند، سمرقند و بخارا و ضوابط فنی و مالی اداری فرودگاههای این سه شهر برای پذیرا شدن پروازهای ایرانی بررسی شد و جمع‌بندی اولیه نشان می‌دهد که کشور ازبکستان از منظر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و هوانوردی یک انتخاب صحیح برای شرکتهای هواپیمایی خواهد بود.

گفتنی است در این سفر، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، سیدحسین افضلی نماینده مجلس شورای اسلامی، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی، سیدقاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، تیمور بشیرگنبدی مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

401

کد خبر: 953590

وب گردی

وب گردی