رفتن رزم حسینی یک ضایعه جبران ناپذیر برای استان کرمان است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان این که رفتن رزم حسینی برای استان یک ضایعه جبران ناپذیر است، گفت: به این زودی کسی جای وی را در استان نمی تواند پر کند.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، هفته گذشته در استان کرمان با استعفای علیرضا رزم حسینی آغاز و با صدور حکم سرپرستی محمدجواد فدایی به پایان رسید. این موضوع در استان آنگونه حاکم است که مجادله های سیاسی از همان روز استعفای آقای استاندار آغاز شده تا مجمع نمایندگان استان گزینه های پیشنهادی خود برای تصدی استانداری را به وزارت کشور معرفی کنند.

استاندار کرمان به عقیده ی سردار سلیمانی؛ "شهید زنده است و باید قدر آن را دانست".

رزم حسینی به مدت پنج سال زحمات بسیاری را در استان کرمان کشید از جمله بها دادن این مرد رزمنده به جوانان تا دلسوزی وی برای آبادانی استان که باعث شد در جنوب استان یک اتفاق بی سابقه را رقم بزند و تبلور شهرستان قلعه گنج در کشور زبانزد شده است.

علیرضا رزم حسینی هفته گذشته در جلسه شورای مدیران ستادی استانداری کرمان اعلام کرد: فشار سیاسی و خستگی باعث استعفای من نشده است و تنها دلایل خانوادگی که بیم دارم روی وظایفم تاثیر بگذارد باعث این تصمیم شد.

لازم به ذکر است محمدجواد فدایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان بوده است.

رزم حسینی "مثلت توسعه اقتصادی" در استان خلق کرد

شهباز حسن‌پور بیگلری عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: طی 5 سال مهندس رزم حسینی استاندار کرمان بودند.

وی افزود: آقای رزم حسینی یکی از استانداران موفق و تاثیرگذار در کشور بودند که توانست "مثلت توسعه اقتصادی" را در کرمان به عنوان یک فعالیت نوآورانه خلق کند.

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت تصریح کرد: رزم حسینی در زمینه فعالیت های اقتصادی در استان اولین استانداری بود که توانست با ابتکار عمل خود از شرکت های بزرگ اقتصادی کشور به عنوان معین اقتصادی شهرستان های مختلف استفاده کند و در نتیجه این موضوع یک جهش و حرکت بسیاری خوبی را در سطح استان آغاز کرد.

رفتن رزم حسینی یک ضایعه جبران ناپذیر برای استان است

حسن‌پور با بیان این که رفتن رزم حسینی برای استان یک ضایعه جبران ناپذیر است، گفت: یقیقنا به این زودی ها کسی جای وی را در استان نمی تواند پر کند زیرا رزم حسینی تجربه 8 سال فرماندهی در جنگ را در کارنامه خود داشت، همچنین وی به دلیل آن که از بخش خصوصی به این استان وارد شده بود با مسائل و مشکلات این بخش به خوبی آشنا و می توان گفت که حامی واقعی بخش خصوصی در بحث سرمایه گذاری استان بود.

عضو مجمع نمایندگان استان با تاکید بر این که رزم حسینی یکی از چهره های موفق و تاثیرگذار پس از انقلاب در سِمَت استانداری بود ادامه داد: البته استانداران دیگر کرمان به نوبه خود زحمات و فعالیت های بسیاری را در سطح استان کشیدند و باید از تمام آن عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

طرح های استاندار سابق کرمان در بحث اقتصاد مقاومتی در سطح کشور ابلاغ می شد

وی تصریح کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی بحث "اقتصاد مقاومتی" طرح های رزم حسینی به عنوان یکی از استان های موفق در سطح کشور به دولت ارائه و به منظور پیاده سازی این طرح ها به استان های دیگر در سطح کشور ابلاغ می شد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با یاد کردن از طرح "یاران آب" از برنامه های دیگر رزم حسینی گفت: با توجه به این که استان کرمان با معضل کم آبی روبرو است اما آقای رزم حسینی در بحث مدیریت منابع آب طی سال های متداول در این استان یکی از چهره های تاثیرگذار و موفق بودند که در بحث تغییر الگوی کشت فعالیت های خوبی را آغاز کردند.

وی افزود: استاندار سابق کرمان در بحث رسیدگی به مناطق جنوب استان که از محرومیت بیشتری برخوردار بودند فعالیت های زیربنایی بسیار خوبی را آغاز کرده بود.

رزم حسینی طرح "آمایش سرزمین" را در استان پیاده کرد

عضو مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: یکی از بحث هایی که آقای رزم حسینی به آن پرداخته بودند اما زیاد دیده نشد طرح "آمایش سرزمین" است که مطبوعات باید به آن بیشتر بپردازند.

حسن‌پور با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری در ابتدای تشکیل مجلس دهم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا در این جلسه به یک جمله مهم اشاره فرمودند که ایشان در زمان رئیس جمهوریشان بحث "آمایش سرزمین" در کشور را بیان کردند تا پیاده شود اما متاسفانه این موضوع مهم هیچ زمانی به سرانجام نرسیده است؛ بنابراین نمایندگان مجلس باید به دنبال فکر و چاره اندیشی برای این موضوع داشته باشند.

وی اظهار داشت: باید گفت آقای رزم حسینی پیش از دولت و مجلس با ابتکار عمل طرح "آمایش سرزمین" را در استان کرمان پیاده کردند و امیدوار هستیم تا این طرح که در جای جای استان در حال اجرا شدن است تبدیل به به یک کارگاه سازندگی بزرگ شده و تداوم داشته باشد.

انتظارات مجمع نمایندگان استان از استاندار آینده کرمان

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت در پاسخ به این سوال که انتظارتان از استاندار جدید چیست، گفت: انتظارات ما قطعا در چارچوب قوانین مقررات و اختیاراتی است که استاندار خواهد داشت و اولین موضوع آن است که با انتخاب استاندار جدید، وی ادامه راه و روش آقای رزم حسینی به منظور پیشرفت استان با روند افزایش شتاب در پیش بگیرد، زیرا زمینه کار نسبت به چهار سال گذشته فراهم است.

وی با اشاره به این که رسیدگی به بحران کم آبی دومین انتظار ما از استاندار جدید است، گفت: بحث انتقال آب حوزه به حوزه به عنوان یک ماموریت اصلی در دستور کار استاندار بعدی قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گفت: سومین انتظار بحث تغییر الگوی کشت و بهره وری بیشتر از وضعیت زمین و خاک استان است که این موضوع به عنوان یک درخواست جدی مردم و مجمع نمایندگان استان از ایشان خواهد بود.

مردم استان در تمام زمینه ها مخصوصا مسائل سیاسی فعال هستند

وی افزود: آنچه که استان کرمان را با شتاب بیشتری می تواند به سوی پیشرفت سوق دهد باور داشتن به نیروهای مومن، متخصص و کارآمد استان، ارزش قائل شدن برای نیروهای متخصص و تاثیرگذار استان و همچنین فراجناحی کردن استان است زیرا مردم استان کرمان در تمام زمینه ها مخصوصا در مسائل سیاسی فعال بوده و در تمام طیف ها، گروه ها، احزاب و جناح ها مسوولین استان کرمان در گذشته و امروز حضور فعال و پررنگی دارند.

حسن‌پور تاکید کرد: استاندار آینده باید توان استفاده از تمام ظرفیت های گروه ها را به نحو احسن در جهت توسعه پیشرفت عمرانی استان داشته باشد؛ که با انتخاب استاندار آینده کرمان قطعا باید اجازه دهیم تا کار خود را آغاز و مجمع نمایندگان استان هم در جلسه ای اولویت ها را با وی در میان بگذارند.

مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) باید هرچه باشکوه تر در سراسر کشور برگزارشود

نماینده مردم سیرجان با اشاره به این که هفته جاری سالگرد ارتحال امام راحل است، گفت: هرچه داریم از جمله اقتدار کشور از ایشان است که باید یاد و خاطره ایشان را گرامی داریم به همین منظور مراسم سالگرد ارتحال را هرچه باشکوه تر در سراسر کشور باید برگزار کنیم.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعا به دنبال برگزاری و شرکت در مراسمات باشکوه در کشور هستند؛ همچنین ایام لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علی (ع) را در پیش داریم که شهادت ایشان را به تمام مسلمانان جهان پیشاپیش تسلیت عرض می کنم.

عضو مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: پس از گذشت هفته جاری در اولین جلسه ای که مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کند یکی از بحث هایی که مجمع نمایندگان مطرح خواهند کرد بحث انتخاب استاندار است، هرچند با انتخاب آقای فدایی به عنوان سرپرست جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت گفت: محمدجواد فدایی از چهره های نام آشنای استان کرمان و از مدیران باسابقه ای است که بیش از 20 سال در پست های مسوولیتی معاونت های مختلف استانداران در دولت های مختلف و همچنین در دانشگاه کرمان مسوولیت داشته است.

فدایی اصلی ترین گزینه تصدی استانداری است

وی با بیان این که فدایی از گزینه های اصلی برای تصدی استانداری کرمان است، گفت: در جلسه تقدیر از خدمات علیرضا رزم حسینی و معارفه جدید سرپرست استانداری، مجمع نمایندگان استان اعلام هماهنگی، همراهی و حمایت جدی خودشان را از آقای فدایی رسما اعلام کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: آقای فدایی از کاندیداهای آینده استانداری کرمان هستند که از سوی مجمع نمایندگان استان به وزیر کشور پیشنهاد شدند.

نماینده مردم سیرجان در خانه ملت در پاسخ به این سوال که احتمال انتخاب آقای فدایی به عنوان استاندار تا چه اندازه است، گفت: این انتخاب بستگی به وزارت کشور و هیات وزیران دارد.

وی در رابطه با معرفی گزینه های دیگر در کنار فدایی برای تصدی استانداری تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان باید سه نفر به وزات کشور پیشنهاد دهند تا این وزارت دستش برای انتخاب استاندار از میان گزینه های معرفی شده باز باشد.

حسن‌پور گفت: اسامی گزینه های مطرح شده را سخنگوی مجمع نمایندگان استان اعلام خواهند کرد.

901/900

کد خبر: 953597

وب گردی

وب گردی