تاکید معاون استاندار آذربایجان غربی بر راه اندازی اردوگاهی برای پایش متکدیان از سطح شهر

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: با مصوبه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی استان شهرداری ارومیه متولی مکان یابی برای احداث اردوگاه پایش متکدیان شد.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا رادفر در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی آذربایجان غربی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: راه اندازی یک اردوگاه برای پایش متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر در ارومیه یک الزام قانونی است بنابراین دستگاه‌های مسئول باید به سرعت در این باره اقدام کنند چون طبق قانون باید شهرهای بالای 500 هزار نفر دارای اردوگاه ویژه پایش متکدیان باشند.

وی گفت: با برخوردار بودن از این اردوگاه علاوه بر اینکه افراد جمع آوری شده از سطح شهر، مدت کوتاهی در آنجا نگهداری می‌شوند، تحلیل وضعیت این افراد نیز در آن مکان انجام شود گرچه این مرکز در حال حاضر در یک مکان استیجاری راه اندازی شده ولی شهرداری ارومیه باید مقدمات انتقال به محل دائم را فراهم کند.

رادفر تصریح کرد: چهره شهر با وجود متکدیان بسیار زشت نشان داده می‌شود، بنابراین این افراد باید جمع آوری شده و وضعیت آنان مورد پایش قرار گیرد و در صورتی که برای بار نخست دست به چنین کاری زده باشند، این افراد تحویل مراکز بهزیستی، کمیته امداد یا مرکز درمان اجباری معتادان می‌شوند اما اگر این افراد برای بار دوم یا بیشتر اقدام به تکدی گری کرده و دستگیر شوند، تحویل مراجع قضایی داده می‌شوند تا حکم دادگاه وضعیت آنان را مشخص کند.

به گفته وی اقدامات فرهنگی برای کمک به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی در کنار اجرای به موقع و بدون اغماض طرح جمع آوری متکدیان از جمله مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: امروز با مصوبه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار خیابانی استان شهرداری ارومیه متولی مکان یابی برای احداث اردوگاه پایش متکدیان در حاشیه شهر شد.

901

کد خبر: 953610

وب گردی

وب گردی