همکاری واحد خوراسگان با شرکت ذوب آهن اصفهان در راستای رفع موانع میان صنعت و دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: چندی پیش با ذوب آهن اصفهان که یکی از قطب های صنعتی کل کشور به شمار می رود، گفتمانی داشتیم که بتوانیم موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کنیم تا دانشگاه ها نیز بتوانند در حوزه صنعت پررنگ تر عمل کنند.

دکتر احمد آذین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه فعالیت های دانش بنیان استان اصفهان گفت: واحد خوراسگان به عنوان فناور برتر کشوری در حوزه بحث های پژوهشی در بین کل دانشگاه های کشور چه دولتی و آزاد در سال 96 شناخته شده است.

وی ادامه داد: در مباحث دانش بنیان گام های اولیه در واحد ما برداشته شده بود، اقداماتی که در گذشته این واحد دانشگاهی انجام داده، الگویی برای سایر دانشگاه های آزاد اسلامی شده است به گونه ای که می توان گفت عرصه برای آموزش نخبه پروری آماده شده است، من معتقدم باید به فکر های خلاق باید میدان بدهیم و آن ها را در حوزه های مختلف به کار گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در زمینه نخبه پروری گفت: به اعتقاد من نخبه پروری و توجه به آنان در تمامی زمینه های مختلف اللخصوص حوزه پژوهش و فناروی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: در حوزه علوم انسانی نخبگانی را داریم که در سطوح جهانی شناخته شده اند و عضو هیات علمی ما هستند به گونه ای که می توان گفت در حوزه علوم انسانی یکی از 10 نخبه در سطح جهان، مربوط به واحد خوراسگان است.

دکتر آذین افزود: با توجه به داوطلبان که در حوزه های پزشکی داریم در حال توسعه این قسمت هستیم. دندانپزشکی واحد خوراسگان طی سالیان سال در بین کل دانشگاه های دولتی و آزاد شناخته شده است به طوری که داوطلبان دندانپزشکی که می توانند در سایر دانشگاه های دولتی درس بخوانند، ترجیح می دهند شهریه بدهند و در واحد خوراسگان ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه های پرستاری در حال ارتقای رشته ها هستیم که از جمله آن می توان به ارشد پرستاری سالمندان اشاره کرد و در مهندسی پزشکی شاخه بالینی اقداماتی در دست احداث داریم.تدابیری در راستای توسعه حوزه پزشکی هسته واحد و مسائل مرتبط با آن نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در زمینه موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه گفت:ما در این زمینه ورود کرده ایم ارتباط صنعت و دانشگاه همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی تاکید کرد: ما چندی پیش با ذوب آهن اصفهان که یکی از قطب های صنعتی کل کشور به شمار می رود، گفتمانی داشتیم که بتوانیم موانع میان ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کنیم تا دانشگاه ها نیز بتوانند در حوزه صنعت پررنگ تر عمل کنند. بنا برآن شد که ذوب آهن نیز عملکرد بهتری در زمینه اعتماد سازی در راستای عملیاتی کردن پروژه ها توسط دانشگاه ما داشته باشد. من معتقدم در این زمینه باید نوعی اعتماد سازی ایجاد شود.

201

کد خبر: 953617

وب گردی

وب گردی