تحول در کارآمدی نظام علمی با تدوین نظام پژوهشی حوزه سلامت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از تدوین نظام موضوعات پژوهشی حوزه سلامت در این دانشگاه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح تحولی در کارآمدی نظام علمی و اداره کشور پدید می آید.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، جلسه نظام موضوعات پژوهشی در حوزه سلامت با حضور دکتر سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، دکتر فرشاد هاشمیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، مدیران، روسای دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر هاشمیان در این جلسه با تأکید بر هم افزایی دانش و تدوین نظام موضوعات در حوزه سلامت به ویژه درجهت رفع مشکلات صنعت و جامعه، گفت: بی‌شک پیاده سازی نظام موضوعات، زمینه گفتگوی نخبگان بیشتر و بهره‌برداری علمی و پژوهشی در این باره را فراهم می کند.

وی با اشاره به پتانسیل های ارزشمندی نظیر استادان، دانشجویان و امکانات آزمایشگاهی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، بر حل مشکلات و مسائل کلان کشور از این طریق تاکید کرد.

دکتر هاشمیان تصریح کرد: نظام موضوعات، قصد هدفمند کردن پژوهش‌های مؤسسات آموزش عالی برای حل­ چالش­ های موجود در کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... با استفاده از موجودیت دانشگاه و پتانسیل اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: با اجرای این طرح، این امیدواری وجود دارد که با مدیریت ماموریت­گرای تولید علم و هدفمند کردن پژوهش، تحولی در کارآمدی نظام علمی و اداره کشور پدید آید.

وی هدف از این کار را توسعه برنامه-محور و هم­ افزای پژوهش دانشگاه در جهت رفع نیاز­های کشور و برنامه­ های کلان نظام، تبدیل دانشگاه به یک سازمان پژوهشی پاسخگو به نیازهای کشور، همگام­ سازی دانشگاه با تحولات جامعه و پیشرفت­ های علوم و فن آوری جهان، هدفمند کردن آموزش و ماموریت محور کردن دانشگاه در جهت حل مشکلات کشور، فرهنگ سازی برای پژوهش برنامه-محور و کار گروهی مشترک در کشور عنوان کرد.

دکتر هاشمیان ادامه داد: گام اول در اجرای طرح پایش تبدیل هدفمند و منسجم چالش‌های کشور به موضوعات و مسائلی است که بتوان به عنوان موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه­ ها ارائه شود.

202

کد خبر: 953624

وب گردی

وب گردی