علی‌قارداشی: برای کسب مدال در جاکارتا ناامید نیستیم/ هم آینده‌نگری می‌کنیم، هم نخبه‌پروری

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا کار ساده ای نیست چرا که قهرمانان جهان و المپیک، همگی در آسیا حضور دارند اما ناامید نیستیم.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد زیرساخت های فراهم شده برای تنیس روی میز ایران اظهار داشت: ما مکانی را در مجموعه شهید شیرودی به دست گرفتیم و با صرف هزینه 500 میلیون تومانی، کاربری سالن ها را عوض کرده و تبدیل به یک مجموعه ورزشی درجه یک مخصوص تنیس روی میز کردیم. با این کار تیم مردان ما از این پس اردوهای خود را در این مکان و با امکانات لازم برگزار می کنند. تیم بانوان ما هم در مجموعه انقلاب اردو خواهند زد.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است هر دو تیم آقایان و بانوان از شرایط مساوی برخوردار باشند. از سوی دیگر کاهش هزینه ها را در دستور کار خود قرار داده ایم. متأسفانه در سال 1375 سالن اصلی و تجهیز شده پینگ پینگ را از ما گرفتند و تحویل کشتی دادند که برای ما گران تمام شد. بعد از نقل مکان به سالن جدیدی در بلوار کاوه، متأسفانه این سالن را هم در سال 1389 از ما گرفتند و به فدراسیون تکواندو، تحویل دادند. این تصمیمات در آن زمان چندان مدیریتی و درست نبود و خانواده تنیس روی میز را دچار کمبود فضا کرد و به ما ضربه زد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: ما با تدابیر اندیشیده شده، خلأها را پر کرده و سالن های خود را در مجموعه های شیرودی و انقلاب برای ورزشکاران تجهیز کردیم. فدراسیون جهانی تنیس روی میز از 226 کشور، عضو دارد و این موضوع نشان دهنده اهمیت و جایگاه این ورزش در سطح دنیا است. خوشبختانه ما در 6 دوره گذشته، سهمیه المیک گرفته که این موضوع، پیشرفت و ترقی تنیس روی میز ایران را ثابت می کند.

علی‌قارداشی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقداماتی که در استان تهران انجام دادیم، در دیگر استان ها مانند اصفهان در حال اجراست و قصد داریم این فضا را برای تمام استان های کشور در نظر بگیریم. هم اکنون تنیس روی میز در تمام کشور فعال است و مکانی که ما در ورزشگاه شیرودی، تغییر کاربری دادیم به تأیید فدراسیون جهانی تنیس روی میز رسیده و رئیس این فدراسیون طی نامه ای به وزیر ورزش و جوانان ایران، این مکان را به عنوان مرکز استعدادیابی و نخبه یابی در آسیا مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: در حال پوست اندازی در تنیس روی میز هستیم و افرادی چون امین احمدیان، آریا امیری، نوید شمس، رادین خیام، محمد امین صمدی و امیررضا عباسی در حال ورود به تنیس روی میز هستند و در مسابقات جهانی و برون مرزی بسیار خوش می درخشند. حتی نوید شمس دو سال پیاپی قهرمان نونهالان جهان شده است و این موضوع نشان از آینده نگری و نخبه پروری ما دارد. البته نباید از دختران با آتیه ایرانی غافل شد که در این مدت بسیار خوش درخشیده اند؛ ورزشکاران خوبی مثل ندا شهسواری، مریم صامت، مهشید اشتری، پریناز حاجیلو، صبا صفری و شیما صفایی.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تأکید کرد: لازم به ذکر است نوشاد و نیما عالمیان همچنان جوان هستند و می توان تا المپیک 2024 از این دو برادر و همچنین افشین نوروزی استفاده کرد. در کنار این ورزشکاران، دیگر جوانان را نیز برای کسب تجربه و آموزش به تیم ملی اضافه می کنیم. ما در اعزام های بین المللی خود از نوجوانان و جوانان بیشتر بهره می گیریم تا منجر به کسب تجربه و موفقیت در آینده شود.

علی‌قارداشی در ادامه گفت: خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ فدراسیون تنیس روی میز یک داور ایرانی در سال 96 فینال قهرمانی جهان را قضاوت کرد و در سال 97 کرسی بین المللی داوری را کسب کردیم. این موضوع نشان دهنده پیشرفت و جایگاه ما در جهان است. بسیاری از تیم ها نظیر قطر، ترکیه و آذربایجان از بازیکنان چینی استفاده می کنند ولی ما با پتانسیل داخلی و بهره گیری از جوانان خود، حریفان را شکست می دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: در حال مدیریت ورزشکاران خود هستیم تا بتوانیم این افتخارات را همچنان ادامه دهیم. خوشبختانه اولین بار در بازی های آسیایی است که تیم مردان و زنان ما به طور کامل اعزام خواهند شد. کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا کار ساده ای نیست چرا که قهرمانان جهان و المپیک، همگی در آسیا حضور دارند اما ناامید نیستیم و از مربیان خود خواسته ایم شاگردان شان را طوری آماده کنند که منجر به کسب افتخار شود.

602

کد خبر: 953629

وب گردی

وب گردی