جلسه کمیته های 12گانه ستاد مرکزی اربعین برگزار شد

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)گفت: چهار کمیته در ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اقدامات و برنامه های خود را مطرح و تصویب کرده اند و برنامه های هشت کمیته دیگر در دستور کار جلسات آتی ستاد مرکزی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ،جلسه ستاد مرکزی اربعین با حضور دبیران کمیته های 12 گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی و محوریت بررسی آخرین اقدامات این کمیته ها، پیش از ظهر امروز یکشنبه 20 خرداد ماه به ریاست شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) برگزار شد.

شهریار حیدری در این جلسه گفت: عمده کار کمیته های 12گانه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) توسط دبیران این کمیته ها انجام می شود. انتظار داریم که براساس اقدامات و برنامه ریزی های کمیته های 12گانه، پس از پایان ماه مبارک رمضان وارد مرحله عملیاتی و اجرایی شویم.
وی افزود: بنابراین قرار است تا از طریق دبیران پیگیر اقدامات کمیته ها باشیم. در همین راستا با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اربعین،‌ از این به بعد، هر دو هفته یک بار جلسه بررسی اقدامات کمیته های اجرایی ستاد اربعین با حضور دبیران این کمیته ها برگزار خواهد شد و در 45 روز منتهی به آغاز مراسم اربعین این جلسات هر هفته برگزار خواهد شد.
حیدری تاکید کرد: چهار کمیته در ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) اقدامات،‌ برنامه های خود را مطرح و تصویب کرده اند و برنامه های هشت کمیته دیگر در دستور کار جلسات آتی ستاد مرکزی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در این جلسه ضمن بررسی عملکردها و گزارشهای کمیته ها، از میزان آمادگی آنها را نیز مطلع خواهیم شد.
دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: شرح وظایف 12 کمیته ستاد تعیین و ابلاغ شده است و ما انتظار داریم همه کمیته ها به وظایف خود عمل کنند و پس از ماه مبارک رمضان همه کمیته ها آمادگی کامل برای اقدامات عملیاتی و اجرایی داشته باشند.
در این جلسه دبیران کمیته های 12گانه به تشریح اقدامات و ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات خود پرداختند. یزدانی دبیر کمیته خدمات شهری در همین راستا به تقسیم بندی ارائه خدمات شهرداری های مناطق مختلف تهران در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: همه چیز برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی آماده است.
دبیر کمیته اطلاعات نیز تاکید کرد: بحث هوشیاری و هوشمندی زائران در کشور عراق مهم است و باید در بعد امنیتی زمینه سازی لازم را انجام دهیم.
در ادامه علوی دبیر کمیته صدا و سیما از آمادگی کامل زیرساخت های ارتباطی و خبررسانی این سازمان خبر داد و گفت: با فرا رسیدن اربعین این زیرساختها به داخل عراق هم منتقل خواهد شد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که برنامه ریزی ها برای قبل، ‌حین و بعد از مراسم اربعین انجام شده است، لذا صدا و سیما اعلام می‌کند که آمادگی پوشش اخبار و اطلاعیه های کمیته های ستاد مرکزی اربعین را دارد.
گودرزی دبیر کمیته اسکان و تغذیه نیز اظهار کرد: امسال روال صدور پروانه و شناسنامه به موکب ها را ادامه خواهیم داد و بر همین اساس قرار شد که پروانه های صادر شده در سال گذشته مجددا بررسی و در صورت اعلام نظر مساعد از سوی مسئولان استانها، ‌آنها را تمدید کنیم.
وی افزود: همچنین درصدد طراحی سامانه ای برای ثبت موکب ها و گزارش گیری آنلاین از آنها هستیم. برنامه دیگر این کمیته ساماندهی امور مالی و حسابرسی موکب هایی خواهد بود که از کمکهای مردمی استفاده می کنند.
غضنفری دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین نیز اظهار کرد: مهمترین برنامه این کمیته برگزاری همایش سراسری اربعین حسینی خواهد بود که پیش نویسهای اجرایی آن تهیه شده است. همچنین سند جامع برنامه های فرهنگی اربعین نیز تدوین شده است که بخش عمده آن ناظر بر آموزش است.
دبیران کمیته های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از اقدامات این کمیته ها برای بهبود خدمات رسانی به زائران حسینی خبر دادند.

705

کد خبر: 953664

وب گردی

وب گردی