مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات میزبان شهروندان تهرانی در شب‌های قدر

مراسم باشکوه و معنوی احیاء شب‌های پُر برکت قدر با حضور دانشگاهیان و شهروندان خداجوی تهرانی در مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، همزمان با آغاز شب‌های قدر و برپایی مراسم معنوی قرائت دعای جوشن کبیر و احیاء این شب‌های نورانی، عموم شهروندان علاقمند به شرکت در این آئین معنوی می‌توانند با حضور در مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات واقع در بام شمالغرب تهران، از فیوض این شب‌های سراسر نور و معنویت بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح برنامه‌های ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در شب‌های قدر، از برگزاری عمومی مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد دانشگاه خبر داد و گفت: تمام مساجدی که به مناطق مسکونی نزدیک هستند، در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت به طوری که هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های جدی برای برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در نظر گرفته شده است.

دانشگاهیان و مردم خواجو با قرآن به سر گرفتن در شب‌های قدر و خدا را به چهارده معصوم سوگند دادن، این شب‌ها را احیا می‌دارند؛ که بر اساس روایات، هر کس شب قدر را احیا بدارد، گناهانش هر چند به شماره ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها و پیمانه دریاها باشد، آمرزیده می‌شود.

بر طبق این گزارش، مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر، یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه (۱۳، ۱۵ و ۱۷ خرداد ماه ۹۷) مصادف با شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۰۲:۳۰ بامداد در محل مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات تهران برگزار می‌شود.

برگزاری اعتکاف رمضانیه در بام شمالغرب تهران

همچنین مسجد امام علی علیه‌السلام واحد علوم و تحقیقات از ۱۵ تا ۱۷ خرداد ماه، محل اجتماع دانشگاهیان معتکف شهر تهران اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های تهران خواهد بود.

این مراسم معنوی که از در محل مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، با تشکیل حلقه‌های معرفتی، قرائت جمعی قرآن و ادعیه و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه است.

مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در زیربنایی به متراژ ۵۵۰۰ متر مربع در سه طبقه شامل زیرزمین، شبستان‌ها و مجموعه خدماتی در بام شمالغرب تهران واقع شده است.

این مسجد دانشگاهی با ظرفیت ۱۲۰۰ نمازگزار که یکی از بزرگترین مساجد دانشگاهی کشور با معماری اسلامی ایرانی است در کنار مقبره الشهداء واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون معنوی دانشگاهیان محسوب می‌شود.

پذیرش معتکفین از ساعت ۱۴ چهاردهم خرداد ماه آغاز و با افطار در مغرب هفدهم خرداد پایان می پذیرد.

کد خبر: 953676

وب گردی

وب گردی