امام خمینی(ره) با ویژگی های رفتاری خود قلب ها را تسخیر کرد

جانشین فرماندهی قرار ثارالله(ع) سپاه گفت: عدالت محوری،شجاعت، تاکید بر کسب علم، توجه به قشر مستضعف و ساده زیست بودن از جمله ویژگی های روح الله کبیر بود که شاهد بودیم ایشان با این ویژگی های رفتاری خود قلب ها را تسخیر کرد.

سردار محمد اسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله(ع) سپاه پاسداران در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) و ویژگی های بارز شخصیتی ایشان اظهار داشت: بارز ترین ویژگی حضرت امام(ره) ایستادگی و داشتن روحیه استکبار ستیزی بود.

وی افزود: توکل حضرت امام بر خداوند بسیار زیاد و مثال زدنی بود و همواره به این موضوع ایمان داشتند که خداوند متعال در مسیر انقلاب اسلامی پشتیبان و یاور ایشان خواهد بود.

کوثری ادامه داد: عدالت محوری،شجاعت، تاکید بر کسب علم، توجه به قشر مستضعف و ساده زیست بودن از جمله ویژگی های روح الله کبیر بود که شاهد بودیم ایشان با این ویژگی های رفتاری خود قلب ها را تسخیر کرد؛ ایشان همچنین به جوانان و مسئله جوان گرایی توجه بسیار زیادی داشتند.

جانشین فرمانده قرار ثارالله(ع) با بیان این که مسئولان برای کسب ویژگی های حضرت امام باید بسیار بر روی خود کار بکنند تصریح کرد: نزدیک ترین فرد به حضرت امام(ره) مقام معظم رهبری بود که همواره ایشان را الگو خودشان قرار می دادند و همواره خود را شاگرد ایشان می دانستند لذا مسئولان نظام هم باید توجه خود را به ویژگی های حضرت امام دو چندان بکنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به چند بٌعدی بودن ویژگی های امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: تفکر و عمل امام راحل به این شکل نبود که به عنوان مثال به عبادت بپردازد اما به سیاست کاری نداشته باشد و یا دنبال سیاست باشد اما به موضوعات اجتماعی توجهی نکند؛ لذا ایشان انسانی چند بًعدی بود که متاسفانه در جوامع امروزی انسان هایی که به این گونه به تمامی مسائل توجه کنند کمتر پیدا می شوند.

302

کد خبر: 953706

وب گردی

وب گردی