غرویان: امام خمینی(ره) ساده زیست بود و تعلقات دنیایی نداشت

مدرس فلسفهٔ اسلامی حوزهٔ علمیهٔ قم گفت: حضرت امام خمینی(ره) یک شخصیت ساده زیست بودند و به هیچ وجه تعلقات دنیایی نداشتند.

آیت الله محسن غرویان مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به سه ویژگی شاخص حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: ویژگی اول علم و دانش ایشان در علوم انسانی به خصوص فلسفه بود؛ ایشان یک فیلسوف بودند و اطلاعات بسیار گسترده ای در باب هستی شناسی و انسان شناسی داشتند در واقع مجموعه دانش حضرت امام(ره) نسبت به هستی و انسان، از ایشان یک شخصیت حکیم و فیلسوف و عارف ساخته بود.

وی "ساده زیستی" را دومین ویژگی بارز حضرت امام(ره) دانست و تاکید کرد: ایشان یک شخصیت ساده زیست بودند و به هیچ وجه تعلقات دنیایی نداشتند.

آیت الله غرویان تصریح کرد: ویژگی سوم امام خمینی(ره) شهامت، آزادگی و حریت ایشان بود؛ ایشان حقیقت را همانطور که یافته بودند دنبال می کردند و پنهان کاری نداشتنند در واقع به دنبال حق بودند و آن چه را که تشخیص می دادند حق است از آن دفاع می کردند.

مدرس حوزه علمیه قم در پایان خاطر نشان کرد: حکومت حضرت امام(ره) حکومت بر قلب ها بود؛ این سه ویژگی در قلوب،فطرت و وجدان همه انسان ها جذابیت و جایگاه دارد.

302

کد خبر: 953730

وب گردی

وب گردی