برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب در تابستان در اولویت نخست قرار گیرد

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب در ایام تابستان باید در اولویت نخست قرار گیرد، گفت: تأمین منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان در این بخش است و باید از هدر رفت منابع موجود جلوگیری کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خشک‌سالی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در استان سمنان است چراکه کاهش نزولات آسمانی در یک سال گذشته مشکلات عدیده‌ای را در حوزه تأمین آب موردنیاز در این منطقه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش 12 درصدی بارش باران در این مدت خاطرنشان کرد: تأمین آب شرب و کشاورزی در فصل تابستان امسال با چالش جدی مواجه می‌شود که باید برای رفع آن تمهیدات ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف آب در ایام تابستان باید در اولویت نخست قرار گیرد اذعان کرد: تأمین منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان در این بخش است و باید از هدر رفت منابع موجود جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و کارشناسان خبره در را سای طراحی برنامه‌های مبارزه با خشک‌سالی و حفظ منابع آبی در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: برنامه جامع بهینه‌سازی مصرف آب در استان سمنان تدوین می‌شود.

چاووشی عدم چرخه متناوب در بارش باران را مهم‌ترین عامل وقوع خشک‌سالی دانست و یادآور شد: فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی کشت کشاورزی در اولویت‌های ستاد شورای حفاظت از منابع آبی استان قرار گیرد.

وی از تشکیل کارگروه ملی سازگاری باکم آبی خبر داد و ابراز داشت: اجرای طرح‌های سازگاری باکم آبی مهم‌ترین و کاربردی‌ترین راهبرد برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از خشک‌سالی است.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات این کارگروه و تشکیل جلسات مستمر آن در استان تصریح کرد: این مسئله باید به‌صورت جدی برای مقابله با تهدیدهای ناشی از کمبود آب در استان دنبال شود.

901/900

کد خبر: 953782

وب گردی

وب گردی