کنعانی مقدم: امام راحل هویتی ایرانی اسلامی ایجاد کرد

فعال سیاسی اظهار داشت: امام خمینی (ره) راهی ایجاد کرد که این برای رسیدن به آرمان ها و اهدافی است که ما در انقلاب اسلامی مطرح کردیم و این راه همچنان باز است رهبر معظم انقلاب هم در این مسیر در حال حرکت است.

حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در خصوص اقدامات امام خمینی (ره) برای انقلاب گفت: چند کار را امام به عنوان بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران انجام داد یکی نهاد سازی تحت عنوان تاسیس جمهوری اسلامی توسط ایشان انجام شد.

وی ادامه داد: این نهاد سازی باعث شد ما ارکان دموکراتیک ،دموکراسی و مردم سالاری دینی را در کشورمان ایجاد کنیم، شکل گیری مجلس و قوای مختلف و نهاد هایی که انقلاب بودند و هستند همه از عوامل مهم تاسیسی امام راحل بود.

کنعانی مقدم در خصوص بنیان گذار انقلاب اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) راهی ایجاد کرد که این برای رسیدن به آرمان ها و اهدافی است که ما در انقلاب اسلامی مطرح کردیم و این راه همچنان باز است رهبر معظم انقلاب هم در این مسیر در حال حرکت است.

کارشناس سیاسی ادامه داد: ممکن است در این مسیر ما افت و خیزهایی داشته باشیم یا در بعضی موارد شتاب بگیریم یا آهسته حرکت کنیم ولی در نهایت در مسیر رسیدن به اهداف و آرمان های خود هستیم.

وی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران الگو سازی برای مقابله با استبداد و استعمار انجام داد و این یک الگویی شد برای آزادی خواهان که اگر خواستند با استعمارگران مبارزه کنند از چارچوبی که امام راحل ایجاد کردند پیروی کنند.

کنعانی مقدم در خصوص اقدامات دیگر امام خمینی (ره) ابراز کرد: از دیگر کارهای امام راحل ایجاد یک باور و هویت ایرانی اسلامی بود که ما می توانیم بدون سلطه دیگران استقلال، آزادی و جمهوری داشته باشیم، و باید تاکید کنم این را انتخابات های مختلفی که درچهل سال گذشته داشته ایم به اثبات رساند و این ها راهی بود که امام خمینی (ره) بر مبنای مردم سالاری ایجاد کرد که یک نمونه مهم از مقاومت و پایداری است.

کارشناس سیاسی ادامه داد: نتیجه اقدامات امام خمینی(ره) را هم اکنون به نام مقاومت درمنطقه شاهد آن هستیم و یکی مهم ترین عوامل استمرار انقلاب اسلامی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی آن را تاسیس کرد و فرمانده معظم کل قوا هم بر آن تاکید دارند.

وی گفت: امام راحل با توجه به شعار ها و عمل به آن ها ، مردم را ولی نعمت می دانست. رأی آن ها راسرنوشت ساز و میزان تعریف کرد و مستضعفین را در جهان، مخاطبین اصلی خودش قرار داد و در نهایت آرمان های انقلاب را و آرزوها را بر همین اساس تدوین و دنبال کرد.

کنعانی مقدم در پایان اظهار کرد: تا آرمان های امام راحل هنوز فاصله باقیست؛ باید منتظر باشیم جوانان ما که پیشتازان صحنه انقلاب هستند بتوانند با سرعت بیشتر به اهداف برسند.

303

کد خبر: 953802

وب گردی

وب گردی