نشست «قدس؛ مقاومت، انتفاضه، حق بازگشت» ۲۲ خرداد برگزار می شود

نشست «قدس؛ مقاومت، انتفاضه، حق بازگشت» سه شنبه ۲۲ خردادماه از سوی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، نشست «قدس؛ مقاومت، انتفاضه، حق بازگشت» سه شنبه ۲۲ خردادماه از سوی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

رسالت اساسی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، پژوهش در زمینۀ معارف انقلاب اسلامی، چالش‌ها و مسائل حال و آینده انقلاب اسلامی و نیز تبیین اندیشه، سیره و الگوی حاکمیت ولایت‌مطلقه‌فقیه، به ویژه در دوران ولایت حضرت‌آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای مدظله‌العالی است. در راستای تحقق این امر، کارگروه‌های پژوهشی موسسه به عنوان محملی برای بهره‌گیری از ظرفیت علمی نخبگان و اندیشمندان در رشته‌های مختلف علمی، در کنار بهره‌گیری از قالب‌های مختلف، سلسله نشست‌های تخصصی را با حضور کارشناسان و متخصصین حوزه‌های مختلف برگزار می‌نمایند.

شکل‌گیری محفل علمی به منظور هم اندیشی، بحث و تبادل نظر نخبگان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف علمی پیرامون اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد کنش علمی پویا میان دیدگاه‌های موافق و مخالف در گفتمان انقلاب اسلامی به منظور کشف مسائل و چالش‌های نظری و عملی فراروی این گفتمان در نیل به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و نیز ارائه نتایج پژوهش‌های علمی کارگروه‌ها به صاحب نظران به منظور بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نقادی‌های متخصصین امر جهت غنی‌سازی طرح‌ها و تحقیقات پژوهشی و هم‌اندیشی در خصوص شیوه‌های کاربست نتایج طرح‌های پژوهشی موسسه، از اهداف اصلی برگزاری نشست‌های تخصصی کارگروه‌های پژوهشی موسسه انقلاب اسلامی است.

نشست‌های علمی کارگروه‌های شورای پژوهش موسسه انقلاب اسلامی، محفلی علمی و تخصصی است در راستای تبیین، تولید محتوای علمی و ترویج موضوعات حائز اولویت پژوهشی در هر کارگروه. هر نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران در حوزه علمی خاصی به منظور ارائه دیدگاه‌ها، ارائه نتایج پژوهش‌های علمی، نقادی، بحث و تبادل‌نظر در باره آن برگزار می‌شود. مخاطبان نشست‌های علمی کارگروه‌ها نیز نخبگان و صاحب‌نظران علمی، پژوهشگران، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان و نیز فعالان تشکل‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

با توجه به اهمیت قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمانان، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقدام اخیر آمریکای جنایت کار در انتقال سفارت به قدس شریف نشست‌ «قدس؛ مقاومت، انتفاضه، حق بازگشت» با حضور صاحبنظران آقایان دکتر محمدباقر خرمشاد، دکتر عباس خامه یار، دکتر محسن اسلامی، احمد سروش نژاد و محمدتقی تقی‌پور و با حضور نمایندگان جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حماس در ایران با محورهای ذیل برگزار خواهد شد.

۱- راهبرد صهیونیسم جهانی و خطر اصلی آن

۲- فلسطین، معامله بزرگ قرن

۳- تغییر پایتخت : تهدیدات فراروی رژیم صهیونیستی و آمریکا

۴- واکنش جهان اسلام به مساله تغییر پایتخت

منبع: مهر

305

کد خبر: 953825

وب گردی

وب گردی