انتقاد از عملکرد و کم‌کاری اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از عملکرد و کم‌کاری دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر این استان انتقاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب‌الله خجسته پور در شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در سخنانی با تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: توقع و انتظار این بوده که همه در برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد شرکت داشته و مشارکت وسیع داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به سالگرد گرامیداشت شهدای تروریستی داعش در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: استان لرستان در این حادثه دو شهیده را تقدیم کرد، دعوت می‌شود که همه در مراسم سالگرد این دو شهیده حضورداشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود بابیان اینکه یکم تا ششم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر در سطح دنیا نام‌گذاری شده است، گفت: مواد مخدر سلامت آحاد مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان را نشانه گرفته است.

خجسته پور بابیان اینکه هدف از برگزاری و برنامه‌های این هفته این بوده که جامعه را نسبت به موضوعات مختلف مواد مخدر حساس کنیم، گفت: موضوع مواد مخدر بلایی خانمان‌سوز بوده و همه آحاد جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان را تهدید می‌کند، به‌خصوص مواد مخدر صنعتی جوانان را در معرض خطر قرار داده است.

وی بابیان اینکه برگزاری برنامه‌ها در شهرستان‌ها و مرکز استان در راستای پیشگیری از بلای خانمان‌سوز اعتیاد و همچنین تشویق به ترک اعتیاد باشند، گفت: همچنین تمرکز برنامه‌ها در امور فرهنگی باشد و این برنامه‌ها با خلاقیت و نوآوری برگزار شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری، ترک و درمان در راستای اجتماعی شدن و مردمی بودن باید باشد، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و به‌جای اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی را درگیر برنامه‌های این حوزه کنیم این سازمان‌ها را دعوت کنیم چراکه می‌توانند برنامه‌های خلاقانه‌ای در این زمینه داشته باشند.

خجسته پور با اشاره به امحا پنج‌تن مواد مخدر در لرستان، گفت: کار امحا در ساعت ۹ صبح دوم تیرماه در استان صورت می‌گیرد و انتظار این بوده که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه در هر شهرستان برپایی نمایشگاه، برگزاری همایش، استفاده از ظرفیت کودکان، نوجوانان و جوانان، فعالیت جدی رسانه‌ها و ... طی هفته مبارزه با مواد مخدر موردتوجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان همچنین بابیان اینکه برخی از مصوبات این شورا بدون پاسخ و یا با پاسخ‌های اندکی از سوی دستگاه‌های اجرایی باقی می‌ماند، ادامه داد: امروز بنا نداریم که نام دستگاهی را اعلام کنیم، اما انتظار داریم که مصوبات شورا از سوی دستگاه‌ها پیگیری و عملیاتی شوند.

خجسته پور همچنین به طرح ملی مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مقرر بود که هر دستگاه یک کارشناس را برای عملیاتی کردن این طرح معرفی کنند که در رابطه با این امر نیز اقدامی صورت نگرفته و در اولین روز کاری باید این امر از سوی دستگاه‌ها انجام گیرد.

901

کد خبر: 953837

وب گردی

وب گردی