پیام وزیر علوم به مناسبت ایام الله 14 و 15 خرداد ماه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به مناسبت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، "خودباوری علمی" و "اتکا به دانش بومی" را دو دستاورد سترگ انقلاب اسلامی ذیل سایه استقلال و آزادی توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی وزارت علوم، در این پیام آمده است: فرارسیدن ۱۴ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) را به ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی و به ویژه جامعه علمی و دانشگاهی؛ استادان، پژوهشگران، فناوران و دانشجویان سراسر کشور تسلیت می گویم و یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را گرامی می دارم.
وزیر علوم در این پیام با اشاره به قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) آورده است: بدون شک قیام تاریخی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را می توان به عنوان یکی از نقاط عطف، مبدا و آغازگر انقلاب اسلامی و موفقیت های رشک برانگیز نظام حاصل از این قیام در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و به ویژه حوزه های علم، پژوهش، فناوری و نوآوری قلمداد کرد.
پیروزی انقلاب اسلامی و خودباوری برخاسته از آن، استقلال طلبی و آزادی خواهی مردم این سرزمین را تحت منویات بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری، تقویت و زمینه های ظهور و بروز اندیشه های نوآور و خلاق را فراهم کرد.
این پیام تاکید کرده است: مسیری که جامعه علمی و دانشگاهی کشور در طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی طی کرد، نه تنها جایگاه علمی ایران را به ترازهای جهانی ارتقا داد، بلکه با اتکا به دانش های بومی، توسعه بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی و به ویژه فناوری های نوین را به دنبال آورد که حفظ و صیانت از این دستاوردها و تثبیت جایگاه مرجعیت علم و فناوری ایران اسلامی در منطقه و جهان در گرو وحدت، انسجام و یکپارچگی ملی است.
دکتر غلامی در بخش دیگری از پیام خود خطاب به جامعه دانشگاهی کشور آورده است: اینجانب به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی کشور از استادان، پژوهشگران، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی درخواست می کنم همسو با آرمان های والای شهیدان و هماهنگ با آرمان های ملت شریف ایران اسلامی در آئین ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر امام راحل شرکت کرده و بار دیگر عظمت، اقتدار و همبستگی ایرانیان را به نمایش بگذارند.

201

کد خبر: 953840

وب گردی

وب گردی