ارجاع تخلفات وزیر راه و شهرسازى به دیوان محاسبات/ توضیحات آخوندی قانع کننده نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر راه و شهرسازى طی نامه ای توضیحات خود را در خصوص بخشنامه ها ارائه داد اما به هیچ عنوان جواب های ابلاغ شده توسط وزیر مورد تایید ما نبود.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به اعتراضات اخیر سازمان نظام مهندسی مبنی بر عملکرد رئیس کمیسیون عمران در زمینه بخشنامه های غیر قانونی وزیر راه و شهرسازی گفت: در کمیسیون عمران کارگروهی تشکیل شده و موضوع بخشنامه های ارائه شده از سوی وزیر جهت پیگیری به این کارگروه تحویل داده شده است زمانی که این کارگروه بخشنامه های وزیر را مورد بررسی قرار دادند بخشنامه های آخوندی را غیرقانونی اعلام کردند.

او در ادامه بیان کرد: براساس ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس، زمانی که وزیری در اجرای قانون تخلف کند مجلس می تواند درخواست اعمال ماده 236 یعنی بررسی تخلف وزیر و ارجاع آن به دیوان محاسبات را در دستور کار قرار دهد.

رضایی اظهار داشت: مکاتباتی با وزیر انجام شد و اعلام کردیم که براساس نظر کارگروه، بخشنامه ارائه شده از سوی شما خلاف قانون بوده است و باید نظر خود را در زمینه تخلف صورت گرفته اعلام کنید، وزیر طی نامه ای توضیحات خود را ارائه داد اما به هیچ عنوان جواب های ابلاغ شده توسط وزیر مورد تایید ما نبود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار است تا طی هفته آینده این موضوع در جلسه کار کمیسیون قرار گیرد تا بتوانیم در اسرع وقت این موضوع را به جمع بندی نهایی برسانیم.

او افزود: این موضوع باید در صحن کمیسیون وارد و عملکرد وزیر که خلاف قانون بوده است به تصویب برسد تا بتوان ضمن تکمیل موضوع، یک پرونده با عنوان تخلف وزیر و عدم اجرای قانون تشکیل و آن را دستگاه دیوان محاسبات ارائه دهیم.

به گفته رضایی، به طور قطع با هر وزیری که خلاف قانون عمل کرده باشد برخورد خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار داشت: علاوه بر پیگیری هایی که از سوی مجلس صورت گرفته است ، سازمان نظام مهندسی با دیوان مکاتباتی را مبنی بر توقف اجرای بخشنامه های وزیر داشته است.

401

کد خبر: 953902

وب گردی

وب گردی