دهیاران باید موردحمایت تمام دستگاه‌های اجرایی باشند

استاندار هرمزگان گفت: دهیاران باید موردحمایت تمام دستگاه‌های اجرایی باشند زیرا مسئول پیاده‌سازی اهداف دستگاه‌های اجرایی هستند.

به گزارش ایسکانیوز، «فریدون همتی» در نشست شورای فنی استان هرمزگان با اشاره به بررسی وضعیت احداث فرهنگسراهای نیمه‌کاره روستایی در این نشست، اظهار کرد: از مجموع 42 پروژه فرهنگسرای روستایی در استان که احداث آن‌ها از سال 86 آغاز شده تا هفته دولت و دهه فجر سال جاری باید تعداد 27 فرهنگسرا با منابعی که از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همچنین منابع ارزش‌افزوده اختصاص می‌یابد، تکمیل شوند.

وی ادامه داد: برای استفاده بهینه از این فرهنگسراهای روستایی، نیاز است کتابخانه‌های عمومی روستایی نیز در این اماکن راه‌اندازی و مستقر شوند.

استاندار هرمزگان خواستار استفاده از نیروی انسانی بومی هر روستا در این فرهنگسراها شد و افزود: مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها باید بر بهره‌برداری مناسب از این فرهنگسراها نظارت مستقیم داشته باشند.

همتی بابیان این‌که اعتباری که به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد، باید ساماندهی شود، تصریح کرد: نیاز است برای هر بخشداری در استان، یک نفر مهندس عمران و یک نفر حسابدار از نیروهای تحصیل‌کرده همان بخش انتخاب شوند و تحت آموزش قرار گیرند تا بر عملیات عمرانی و هزینه کردن اعتبارات عمرانی دهیاری‌ها در روستاها نظارت کافی داشته باشند تا پروژه‌ها طبق اصول فنی توسط دهیاری‌ها اجرا شوند.

وی ادامه داد: دهیاران باید موردحمایت همه دستگاه‌های اجرایی باشند چون مسئول پیاده‌سازی اهداف دستگاه‌های اجرایی هستند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر لزوم احصا تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام دستگاه‌های اجرایی طی یک ماه آینده، گفت: پروژه‌هایی که امکان واگذاری دارد به مردم واگذار شوند تا در این زمینه تعیین تکلیف صورت گیرد.

همتی هرمزگان را استانی خاص و دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوع برشمرد و اظهار کرد: استان هرمزگان کارکرد ملی دارد و بر این اساس نیز به مدیران قوی در این استان نیاز است و هرکس نمی‌تواند در هرمزگان مدیر باشد.

وی با تأکید بر این‌که استان هرمزگان جایگاه مدیران استراتژیک است، خاطرنشان کرد: مدیران این استان باید در سطح استان هرمزگان و با توجه به ظرفیت‌های ملی کار خود را تنظیم و متناسب با جایگاه مهم این استان فعالیت داشته باشند.

استاندار هرمزگان خواستار برنامه‌ریزی کمیته نظارت شورای فنی استان برای بازدید از پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های استان شد و عنوان کرد: به‌طور ماهانه پروژه‌های عمرانی دو شهرستان مورد بازدید و رسیدگی قرار گیرند.

همتی افزود: ازاین‌پس با مسئولان و مجریان هر پروژه‌ای که بر اساس نظر کمیته نظارت شورای فنی استان از کیفیت مناسب برخوردار نبوده و دارای نقص و ایراد فنی باشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا مدیران متخلف و سهل‌انگار در اجرای پروژه‌ها به تخلفات اداری، پیمانکاران متخلف به دادگاه و ناظرین متخلف نیز به‌نظام مهندسی جهت برخورد قانونی معرفی می‌شوند.

استاندار هرمزگان بابیان این‌که باید حساسیت خود را نسبت به اجرای مناسب پروژه‌های عمرانی افزایش دهیم، اظهار کرد: به فرماندارانی که در حوزه کاری آن‌ها پروژه‌های دارای نقص و ایراد وجود دارد، تذکر داده می‌شود و معاونین عمرانی فرمانداران موظف هستند، نظارت لازم را داشته باشند و هرکس باید در حدود مسئولیت خود باید پاسخگو باشد.

همتی افزود: بررسی پروژه‌های عمرانی هر شهرستان کار بسیار لازم و ضروری است و نباید اجازه دهیم که سرمایه مردم و کشور با بی‌دقتی به هدر رود بلکه نیاز است با دقت لازم به این کار ورود شود.

وی ایمن‌سازی، ارتقای کیفیت و جلوگیری از اتلاف منابع در اجرای پروژه‌ها را از اهداف شورای فنی استان دانست و عنوان کرد: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی توجه به رعایت دقیق اصول فنی در اجرای پروژه‌ها در راستای ارتقای بهره‌وری است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌ها نظارت لازم را بر پروژه‌های عمرانی حوزه کاری خود داشته باشند و در این راستا زیرمجموعه‌های خود را فعال کنند و باید نسبت به کوچک‌ترین نقص و ایرادی در پروژه‌ها حساس باشیم.

همتی یادآور شد: آموزش در حوزه فنی نیز امر بسیار مهمی است و برای مدیران، کارکنان دولت و پیمانکاران به آموزش مستمر نیاز داریم و هرچه قدر دقیق باشیم نتایج بهتری به دست خواهد آمد.

901

کد خبر: 953919

وب گردی

وب گردی