تأکید بر اهمیت گفتمان سازی در دانشگاه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اهمیت گفتمان سازی در دانشگاه، افزود: گسست های امروز جامعه نتیجه نبود گفتگو بوده و شکل گیری گفتگوهای اجتماعی،  حلال بسیاری از مشکلات است.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی در نشست دانشجویان و فعالان حوزه فرهنگی و دانشجویی بر توسعه فرهنگ گفتمان و تضارب آرا در محیط دانشگاهی تاکید کرد.

آقاجانی ضمن تأکید بر اهمیت گفتمان سازی در دانشگاه، افزود: گسست های امروز جامعه نتیجه نبود گفتگو بوده و شکل گیری گفتگوهای اجتماعی، حلال بسیاری از مشکلات است.

وی با اشاره به مطالبات دانشجویان خاطرنشان کرد: عمیق تر شدن مطالبات دانشجویان موجب خرسندی است. ژرف نگری دانشجویان بسیار اهمیت دارد و به منظور محقق شدن آن، لازم است که مسائل به صورت صحیح، با جدیت و به دفعات از سوی شما دانشجویان پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به محیط های صمیمانه دانشجویی تاکید کرد: محیط صمیمانه و گفتگوهای مبتنی بر شواهد دانشگاه را به پیش می برد.

وی اظهار داشت: دانشگاه محل تک صدایی نیست و باید محل تضارب آراء و افکار باشد تا بتوان با گفتگوی سازنده به فهم مشترک رسید و از شما دانشجویان می خواهم که برای حل مشکلاتتان با مسوولان ارتباط برقرار کنید و به ما راه حل ارائه دهید و با این گفتگوی متقابل می توان به سر منزل مقصود رسید.

بازدید از پاویون های دانشگاهی، ارایه راهکار برای بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه ، ابلاغ اساسنامه انجمن ورزشی، مشارکت دانشجویان در اداره امور، ارتقای سواد فرهنگی کارشناسان، کاهش بروکراسی اداری، حل مسائل دانشجویان در پاویون ها از جمله تاکیدات ریاست دانشگاه در این نشست بود.

آقاجانی خطاب به دانشجویان خاطرنشان ساخت: از زمان تصدی دکتر کدخدازاده، با توجه به روحیه دانشجومداری وی، زمینه مشارکت دانشجویان در تصمیم گیری ها بیش از پیش صورت پذیرفته است و شما دانشجویان باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و در اداره امور با دانشگاه همگام شوید.

واگذاری امور به دانشجویان مهم ترین دغدغه و اولویت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه

دکتر مهدی کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست ضمن اشاره به وجود کارگروه های متعدد دانشجویی در دانشگاه، اظهار کرد: مهم ترین دغدغه و اولویت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، سپردن امور دانشجویان به دست خودشان است.

وی با اشاره به اهمیت نظرات دانشجویان و ارایه آن به معاونت، از طراحی فرم نظرسنجی برای مشارکت حداکثری دانشجویان و بارگذاری این فرم ها در پورتال این معاونت خبر داد.

کدخدازاده با اشاره به تشکیل ۲۷ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه، برگزاری نخستین جشنواره علمی وزارت بهداشت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با عنوان «امید و حرکت» را در آینده ای نه چندان دور نوید داد.

در این نشست داوود نعمتی دبیر مرکزی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه با تشکر از برگزاری جلسات متعدد مسوولان با دانشجویان و توجه به دغدغه های آنان، خواستار رسیدگی به وضعیت پاویون بیمارستان ها، تغذیه و سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان شد.

سینا جمالیان نماینده نشریات دانشگاهی و مدیر مسوول نشریه باور با بیان این مطلب که دانشجویان باید از حقوق خود مطلع باشند و از راه صحیح آن را مطالبه کنند گفت: دانشجویان باید بتوانند با گفتگوی سازنده به تبادل نظر برسند و انتخابات شورای صنفی باید نقطه همدلی تمامی دانشجویان باشد.

محمد محمدیان سردبیر کمیته دانشجویی مفدا، رسانه را یک بازوی مهم و حیاتی برشمرد و گفت: دانشگاه بزرگ علوم پزشکی شهید بهشتی با یک رسانه قدرتمند می تواند از ورود افراد سودجو در شبکه های مجازی به نام دانشگاه جلوگیری کند.

وی همچنین بعنوان یکی از ناظران برگزاری سومین دوره انتخابات شورای صنفی گزارشی اجمالی از فرایند و آمار مربوط به این انتخابات ارایه کرد.

پارسا قابوسی نماینده کانون های فرهنگی دانشجویان نیز به موضوعاتی نظیر اهمیت آموزش فرهنگ و هنر، عدم پاسخگویی صریح برخی از معاونت ها و استفاده از ظرفیت دانشجویان در مرکز مطالعات و سلامت اشاره کرد.

مجتبی محمدپناه نماینده انجمن اسلامی دانشجویان متحد به بیان مطالبی درخصوص تأخیر در کسب مجوز و کمبود فضا برای فعالیت های این انجمن پرداخت و خواستار حمایت بیشتر مسوولان دانشگاه از این انجمن تازه تأسیس شد.

محمد محمدی به نمایندگی از همتایاران مشاور نیز این گروه را نهادی برای کمک به سلامت روان دانشجویان و جامعه معرفی کرد که هدفش جلوگیری از آسیب های اجتماعی، مداخله در بحران و کمک به افراد دارای مشکلات روانشناختی است. وی لازمه دستیابی به این اهداف را آموزش و فضای کافی دانست و کمبود نیروی متخصص کافی برای مشاوره دادن را از دیگر معضلات این تشکل برشمرد.

امین امینی افشار دبیر انجمن ورزشی دانشجویان نیز با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اولین دانشگاهی است که انجمن ورزشی تأسیس کرده و انجمن از نوروز ٩٧ فعالیت خود را در مسابقات فوتبال، کوهپیمایی، دارت و پینگ پنگ شروع کرده است، خواستار ابلاغ اساس نامه انجمن ورزشی و معرفی این انجمن به سایر دانشگاه های علوم پزشکی منطقه ۱۰ کشور شد.

فائزه سلیمی نماینده رابطان فرهنگی خوابگاه ها نیز مبنای کار فرهنگی را نیاز دانشجو برشمرد و نه خواست دانشجو و تربیت نیروی انسانی باسواد فرهنگی به منظور تحقق امور فرهنگی را بسیار مهم و موثر خواند. وی استفاده از توانمندی های دانشجویان در این امر را مهم تلقی کرد و خواستار افزایش انگیزه و نشاط فرهنگی همکاران حوزه مدیریت فرهنگی شد.

کوروش صالحی نماینده انجمن های علمی دانشگاه نیز با اشاره به این که در حال حاضر انجمن های علمی بیش از ۱۵۰۰ عضو دارند، ارتباط بین صنعت و دانشگاه، استفاده از اساتید بزرگ و به نام، ایجاد حلقه ارتباطی بین دانشجویان و اساتید، تولید محصول را از اهداف این انجمن ها برشمرد که همانند دیگر تشکل ها نیازمند مکانی مستقل برای ادامه فعالیت های خود است.

این نشست با حضور دکتر آقاجانی رئیس دانشگاه، دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، مدیران مجموعه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و نمایندگان ۱۲ کارگروه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

201

کد خبر: 953926

وب گردی

وب گردی