حال و هوای بیت تاریخی امام(ره) در ۱۴ و ۱۵ خرداد

حال و هوای بیت تاریخی امام(ره) در ۱۴ و ۱۵ خرداد به طوری است که این مکان مقدس در خمین میعادگاه عاشقان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهر خمین همواره پذیرای عاشقان و مهمانان بسیاری است که به این نقطه از کشور سفر دارند و این حضور در روز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به نقطه اوج خود می‌رسد.

شهر "خمین" زادگاه امام خمینی(ره) یکی از شهرهای قدیمی استان مرکزی است که در 60 کیلومتری غرب اراک قرار گرفته و این شهر در زمان قاجار از سه محله "سبزیکار"، "سرپل" و "اسماعیل‌بگی" تشکیل می‌شد، خانه خاندان امام(ره) در محله "سرپل" قرار داشت که تا امروز نیز همین نام را حفظ کرده است.

همه ساله هزاران نفر از خانه تاریخی خاندان امام(ره) دیدن می‌کنند و این بیت قدیمی در شهر "خمین" سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است که علاوه بر این کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور هم در مسیر عبور از استان مرکزی با توقف در شهر "خمین"، ضمن بازدید از این خانه بار دیگر با آرمان‌های امام راحل خود بیعت می‌کنند.

امسال هم بیت تاریخی امام خمینی(ره) در خمین در آستانه چهاردهم و پانزدهم خردادماه، سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد حال و هوای دیگری به خود گرفته و با برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی متنوعی پذیرای عاشقان، دلباختگان بنیان‌گذار کبیر انقلاب و دوستداران انقلاب اسلامی و امام(ره) است که به این مجموعه سفر کرده‌اند.

از روزهای قبل به تدریج حضور افراد، گروه‌ها و کاروان‌ها از نقاط مختلف کشور برای حضور در این مکان و تجدید میثاق دوباره با آرمان های بنیان‌گذار کبیر انقلاب رو به افزایش است.

مردم همیشه در صحنه خمین از روزها قبل و در آستانه سالگرد عروج ملکوتی آن عزیز سفرکرده بر سر در خانه‌ها و مغازه‌های خود بیرق سیاه نصب کرده‌اند تا ارادت قلبی و بی پایان خود را به خمینی کبیر(ره) اثبات کنند و بار دیگر با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.

این روزها نگین شهر خمین، خانه قدیمی امام‌( ره) به وسعت تاریخ در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی میعادگاه عاشقان ولایت شده است.

این دلباختگان با حضور معنوی و عاطفی خود و بازدید از قسمت‌های مختلف این مکان تاریخی آمده‌اند تا به دنیا ثابت کنند که گر چه روح‌الله در بین آنها نیست اما راهش در میان عاشقان تداوم دارد.

خانه ساده و خشتی گلی امام راحل در خمین این روزها به مامنی برای عاشقان ولایت تبدیل شده و دوستداران انقلاب و ولایت در قالب کاروان‌های عشق از سراسر کشور در این خانه باصفا گرد هم آمده و ارادت قلبی خود را به بزرگ‌مرد سفر کرده تاریخ اعلام می کنند.

این روزها آتش فقدان پدری دلسوز بر جگر ملتی عاشق شعله می‌کشد و درد دوری امامی که با ذره ذره وجودش پیروانش را به سوی آزادی رهنمون می‌کرد، در چهره تک تک زائران این بیت تاریخی هویداست و بوی یار از این خانه قدیمی و زادگاه امام امت(ره) مشام هر زائری را می‌نوازد.

منبع: تسنیم

901

کد خبر: 953927

وب گردی

وب گردی