نخست وزیر اردن استعفا داد

نخست وزیر اردن امروز پس از دیدار با پادشاه این کشور و در پی اعتراضات گسترده مردمی به سیاست های اقتصادی دولت وی استفعفا نمود و عمر الرزازی مامور تشکیل دولت جدید شد.

به گزارش سرویس بین الملل اسکانیوز، هانی الملقی نخست وزیر اردن بس از ملاقات با ملک عبدالله دوم پادشاه این کشور و در پی اعتراضات اخیر مردم اردن نسبت به اوضاع اقتصادی استعفای دولت خود را اعلام کرد.

بنابر آمار منتشر شده عمر الرزازی مأمور تشکیل دولت در اردن شده است.

پادشاه اردن امروز صبح نخست وزیر اردن را در میان اعتراضات مردمی به پیش نویس قانون مالیات بر درآمد و سیاست های اقتصادی به حضور پذیرفت.

اعتراضات مردمی در اردن به پیش نویس قانون مالیات بر درآمد از چهارشنبه گذشته به ویژه در اطراف ساختمان نخست وزیری در امان ادامه دارد و منطقه الدوار الرابع که مقر نخست وزیری در آن وجود دارد شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی است.

در همین راستا فاضل الحمود رئیس اداره امنیت عمومی اردن اعتراض کنندگان را به پیگیری مطالبات خود از راه های مسالمت آمیز دعوت کرد و افزود: برخی از معترضان اقدامات تخریبی انجام داده و راه های عمومی را مسدود کرده اند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود اعلام کرد: دستگاه های امنیتی ۶۰ نفر را که در جریان اعتراضات به اموال عمومی خسارت وارد کرده اند را دستگیر نموده که ۸ نفر آنها از ملیت های دیگر کشورهای عربی برخوردار بوده اند و البته به آنها اشاره نکرد.

وی افزود: تا کنون ۴۲ نفر از نیروهای امنیتی نیز در جریان این اعتراضات به وسیله سلاح گرم مجروح شدند.

کد خبر: 953929

وب گردی

وب گردی