رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: نیازمند توجه به سبک زندگی سالم دانشجویی هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ما به دنبال این هستیم که دانشجویان در محیط دانشگاه تنها به مسائل علمی و پژوهشی و تحقیقاتی نپردازند بلکه آنچه مد نظر است و اتفاقاً در جلسات شورای فرهنگی هم عنوان شده؛ توجه به سبک زندگی سالم دانشجویی است و این نیازمند ارائه الگوهایی برای زندگی سالم و آموزش مهارت‌های مورد نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مسعود ناصری‌پور از روند جمع‌آوری‌ و بسته‌بندی ارزاق‌ نیازمندان در ماه‌ مبارک‌ رمضان توسط دانشجویان عضو «کانون‌ خیریه التیام» بازدید کرد.

ناصری پور درباره این فعالیت دانشجویان گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهان اجرای نقشی دوگانه است؛ بدین معنی که دانشگاه هم می خواهد نقش خود را در زمینه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ایفا کند و هم می‌خواهد به سلامت به عنوان مقوله‌ای اجتماعی نگاه شود که تا به حال در این مورد کمتر کار شده است.

وی افزود: در نظر داریم این موضوع را با کمک معاونت اجتماعی پیش ببریم و البته لازمه این کار این است که دانشجویان هم فعالیت‌های اجتماعی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ما به دنبال این هستیم که دانشجویان در محیط دانشگاه تنها به مسائل علمی و پژوهشی و تحقیقاتی نپردازند بلکه آنچه مد نظر است و اتفاقاً در جلسات شورای فرهنگی هم عنوان شده؛ توجه به سبک زندگی سالم دانشجویی است و این نیازمند ارائه الگوهایی برای زندگی سالم و آموزش مهارت‌های مورد نیاز است.

وی گفت: این امر زمانی محقق می‌شود که خود دانشجویان هم به فعالیت‌های اجتماعی علاقه نشان دهند، یعنی علاوه بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی لازم است ما می خواهیم دانشجویان به نحوی عملی وارد این عرصه شوند و به طور مستقیم با مسائل اجتماعی روبرو شده و مسئولیت‌پذیری را تمرین کنند.

ناصری پور اظهار داشت: جنبه مثبتی که کار دانشجویان فعال در کانون خیریه دارد این است که اصولاً دانشجویان حیطه علوم پزشکی به دلیل اینکه با مقوله‌ای با نام «بیمار» سروکار دارند نیازمند تقویت حس دلسوزی و نوع‌دوستی در خود هستند که مربوط به اخلاق پزشکی و حرفه‌ای ایشان نیز می‌شود که از جمله آموزش‌های ضروری برای تمام رشته‌های پزشکی و مامایی و پرستاری و بهداشت در دانشگاه‌هاست و انجام این نوع از فعالیت‌ها می‌تواند به ما کمک کند که بستری مناسب جهت تجربه عملی را برای ایشان مهیا کنیم.

وی گفت: فعالیت‌هایی که حس نوع‌دوستی و فداکاری و کمک به همنوعان در آن شاخص بوده و مسئولیت پذیری در برابر اجتماع در آن محوریت دارد و اخلاق حرفه‌ای هم در نهایت به دنبال همین جنبه از آموزش‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطر نشان کرد: از جنبه دیگر این کنش‌ها مربوط به دیدگاه‌های اعتقادی ما نیز می‌شود. کمک به همنوعان از آموزه‌هایی است که در دین اسلام بسیار به آن تاکید شده و این کارهای خیرخواهانه می‌تواند بنیان‌های اعتقادی دانشجویان را نیز تقویت کند.

201

کد خبر: 953939

وب گردی

وب گردی