پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در ۱۰ رشته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در ۱۰ رشته این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر محمدرضا صبری با اعلام این خبر افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور معرفی بیشتر توانمندی های خود به دنیا، اقدام به فراخوان جذب دانشجوی غیر ایرانی در سال تحصیلی ۹۸- ۹۷ کرده است.

وی با بیان اینکه این دانشجویان، شهریه پرداز خواهند بود، اظهار داشت: تعرفه شهریه های آنها بر اساس مصوبه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعیین شده است.

صبری با اشاره به اینکه پذیرش متقاضیان خارجی با توجه به مدارک تحصیلی و علمی و مصاحبه بصورت حضوری یا غیر حضوری صورت می گیرد، گفت: ۲۶۰ دانشجو در رشته هایی مانند پزشکی عمومی، دندانپزشکی، کارشناسی پرستاری، مامایی و اتاق عمل، میکروبیولوژی، آناتومی، انگل شناسی، طب ایرانی و داروسازی جذب می شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به برخی دیگر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از دانشجویان خارجی کمتری برخوردار است، افزود: این دانشگاه در زمان حاضر نزدیک به یکصد دانشجوی خارجی دارد که حدود ۱۵ نفر آنها شهریه پرداز و سایر آنها بورسیه هستند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۸۰۰ دانشجوی خارجی شهریه پرداز دارد.

صبری با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۶ ماه گذشته به جد پیگیر ایجاد زمینه های مناسب جهت جذب تعداد بیشتر دانشجویان خارجی بوده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در مراحل اولیه این کار، بیشتر متقاضیان از کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان، پاکستان و هند باشند.

وی ادامه داد: برای جذب دانشجویان خارجی باید از ظرفیت های موجود مانند گردشگرپذیر بودن اصفهان و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه های خارجی استفاده کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: بسته های تبلیغاتی بین المللی برای معرفی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آماده شده و تعدادی از آنها در اختیار سفارتخانه های ایران قرار گرفته است.

اطلاعات بیشتر درباره چگونگی جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سامانه اینترنتی english.mui.ac.ir در دسترس است.

201

کد خبر: 953941

وب گردی

وب گردی