دستور مهم رهبری به سازمان انرژی اتمی / دشمن به ما یکی بزند ده تا خواهد خورد

رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) با حضور در مراسم بیست و نهمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) به سخنرانی در جمع هزاران نفری مشتاقان و دلدادگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیست و نهمین مراسم ارتحال حضرت امام(ره) فرمودند: یاد عظمت ها و قله های بلند و پروازهای معنوی انسان های بزرگ به دل ها آرامش و اطمینان و اعتماد به نفس می بخشد. آیه شریفه آرامش را در دلهای مسلمانان ناشی از نصرت الهی میداند، و آرامش را به اطمینان و سکنیه قلبی را مایه تقویت ایمان میداند.

ایشان تاکید کردند: دشمن عکس این را و ضد این را برای امت اسلامی و برای جامعه مومن و متحرک و پویای ما دنبال می کند. سی سال است که از امام بزگورار سخن میگوییم، امام یکی از قله ها است. بعد از این هم ملت و امت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است زیرا امام نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پر قدرت انقلاب به هدف های خوب و آرزو های بزرگ خود دست نخواهد یافت.

رهبر معظم انقلاب گفتند: امسال این همزمانی با ایام شهادت امیرالمومنین شباهت هایی را به ذهن می اورد میان این پیرو صادق این پیرو حقیقی امیرالمومنین و آن پیشوای والا و بزرگ شباهت هایی وجود دارد که مایه افتخار ملت ایران و امت اسلامی است امسال این هم توجه به این شباهت ها مهم است، مفید است برای پیدا کردن راه درست و همچنین برای آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان، سه سرفصل را درمورد این شباهت ها اماده کردم که مطرح کنم. یک سرفصل این است که در امیر المومنین دو خصوصیت متضاد ظاهرا متضاد جمع شده بود. یکی صلابت و ایستادگی و شدت، و یکی لطافت صفا و رقت، این هر دو در امیر المومنین در اوج و در کمال خود وجود داشت.

ایشان فرمودند: صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابه حق در برابر ظلم و ظالم و در برابر انحراف از یاد خدا و طغیان گری و اغواگری در مقابل این ها امیر المونین با نهایت صلابت و استحکام می ایستاد که نظیر ان دیده نشده است تا به امروز. لطافت رقت در مقام مواجهه با ذکر الهی و یاد الهی از سویی و در برخورد با مظلومین و محرومان و ضعفا از سوی دیگر، در نهایت لطافت عمل میکرد.

مقام معظم رهبری بیان کردند: امیر المومنین علیه السلام در برابر معاویه با آن صلابت برخورد کرد و مشورت دادند به امیر المومنین که مدتی صبر کنید و معاویه را از استانداری شام عزل نکنید زیر بار نرفت. در مقابل اینها و درمقابل کج رویی و کج فهمی آنها امیر المومنین در نهایت با صلابت ایستاد. از یک طرف یک چنینی صلابتی را از این انسان والا مشاهده می کند اما از طرفی هم در مقابل ضعفا و مستضعفان انچنان رقتی انچنان لطافتی و صفایی از امیر المومنین دیده می شود که انسان متحیر می ماند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: داستان رفتن به خانه آن همسر شهیدی که یتیمانی دارد، به صورت ناشناس و رفتن کنار تنور و نان پختن برای آنها و سرگرم کردن کودکان آنها داستان معروفی است و آن را شنیده اید. انسان حیرت می کند از این همه لطافت یا در ماجرای حمله به انبار استان انبار عراق که اشرار سپاهیان شام حمله کردند و استاندار امیر المومنین را به قتل رساندند و به خانه های مردم حمله کردند و کودکان را کشتند و زن ها را تهدید کردند.

ایشان افزودند: امیرالمونین میفرماید اگر انسان مسلمان از اینکه بشنود که بیگانگان به خانه مردم بی دفاع حمله کردند و زیور های زنان را گرفته اند اگر از غصه بمیرد انسان مسلمان آن را نباید ملامت کرد.در مقابل ضعفا نسبت به دفاع از حقوق ضعفا یک چنین احساس شگفت اوری را از امیر المومنین مشاهده می کند. در امام راحل عینا این دو خصوصت دیده میشود.

رهبر معظم انقلاب گفتند: امام مثل صخره مستحکمی ایستاد در مقابل امریکا ایستاد در برابر تهدیدها در برابر صدام متجاوز در جنگ تحمیلی و دفاع هشت ساله در برابر فتنه های داخلی حتی در برابر شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود به خاطر اینکه رفتار او را برخلاف حق مشاهده می کرد بدون هیچ ملاحظه ای استاد این صلابت امام بود.

ایشان ادامه دادند: از طرف دیگر رقت و لطافت امام بزرگوار را انسان مشاهده میکند، پیغامی از مادر شهید به آن بزرگوار میرسد، بنده خود پیام مادر شهید را برای آن بزرگوار بردم که آن مرد با صلابت چشمنانش پر از اشک شد، تاثر در مقابل ارادت مادر شهید و دفاعش از مستضعفان که در کلام امام برگزوار فراوان است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: سه خصوصیت به ظاهر ناسازگار در امیر المونین جمع شده است، ایشان قدرتمند و مظلوم و هم در عین حال در حوادث گوناگون پیروز میدان است. ان کشور با عظمتی که تحت مدیریت امیر المومنین اداره می شد، از منتهای شرق افغانستان کنونی تا کنار دریا مدیترانه همه این منطقه وسیع توسط امیر المومنین اداره می شد.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار کردند: در اراده فولادی او در شجاعت و هنر نظامی گری او در زبان قوی و منطق جذاب او به کلمات امیرالمومنین و خطبه های پرشور و سرشار از حکمت او تا امروز درس های نورانی برای دل های احاد بشر است. اینها نشانه های اقتدار است، بازوی قوی، فکر قوی، اراده قوی، زبان قوی، یک انسان قوی و مقتدر.در عین حال همین انسان قوی مظلوم است مظلومیت او در رفتار دشمنان و در تهمت های ناجوانمردانه ای که به امیر المومنین در زمان حیات او عوامل دشمنانش وارد اوردند. برخی از نزدیکانش به خاطر دنیا طلبی از او جدا شدند اینها نشانه های مظلومیت آن بزرگوار است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: گاهی این فشار وارد آمده از جوانب مختلف بر این انسان بزرگ تا حدی است که گاهی این انسان صبور و دریادل و شکیبا انطوری که معروف است با چاه دردودل می کند و با چاه حرف می زند. این نشان دهنده مظلومیت امیرالمومنین است، بعد هم بعداز شهادت او تا سالهای متمادی دشمنان او که بر اریکه حکومیت و سلطنت مسلط شده بودند در سرتاسر کشورهای اسلامی بر سر منابع با او دشمنی میکردند. به امیر المومنین مجسمه تقوی و عدالت بدگویی می کردند در عین حال انسان وقتی مجموع قضایا را نگاه می کند می بیند پیروز نهایی امیر المومنین است.

ایشان افزودند: امروز نام و شخصیت امیر المومنین در آفاق عظیم بشر و تاریخ انسان کجاست، در اوج است و از دشمنان او خبری نیست. نهج البلاغه او درس انسان های والاست و سیره او برجسته ترین و درخشان ترین سیره یک انسان بعد از نبی مکرم اسلام است.عدالت او ، عبادت او شخصیت عظیم او امروز در دنیا برجسته است و راه او بر دشمنانش برجسته شده است. پیروز نهایی امیر المومنین بود همین سه خصوصیت در این امام راحل و بزرگوار ما جمع شده بود.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: امام بزرگوار یک انسان قوی و مقتدر بود ، انسانی بود که توانست حکومت طاغوتی دیکتاتوری وراثتی را بعد از 2000 سال از اریکه قدر ت پایین بکشد. در این کشور وسیع و بزرگ این خیلی قدرت می طلبد و این نشانه قدرت فوق العاده امام بزرگوار است.امام توانست امریکا را که منافع حیاتی برای خود در اینجا تعریف کرده بود شکست دهد و به عقب نشسینی وادارد و توطئه ها را خنثی کند. طراحان جنگ تحمیلی را ناکام بگذارد، کسانی که جنگ تحمیلی را طراحی کرده بودن غرضشان نابود کردن انقلاب و ریشه های انقلاب اسلامی بود که امام بزرگوار از این تهدید یک فرصت به وجود آورد که این نشان دهنده قدرت امام بود.

ایشان فرمودند: در عین حال امام بزرگوار ما مظلوم بود به خاطر تبلیغات گسترده دشمنان علیه او تبلیغات اهانت بار به طور مداوم در زمان حیاتش و تا مدت ها بعد از رحلتش این تبلیغات ادامه داشت.دلتنگی های امام را انسان می توانست از لابه لای سخنان مستحکم و پرصلابت او در مجموعه بیاناتش پیدا کند. رفتارهایی از کسانی که آن رفتارها از آنها توقع نمیرفت نسبت به امام برگوار انجام شد که این نشان دهنده مظلومیت ایشان بود. پیروزی امام آن نطقه بعدی است ، مثل امیر المومنین امام بزرگوار هم پیروز شد. پیروزی او در استحکام نظام اسلامی و در بقای نظام اسلامی و در رشد و توسعه و پیشرفت نظام اسلامی خودش را نشان می دهد بسیاری از ارزوهای امام بعد از رحلت ایشان تحقق پیدا کرد.

مقام معظم رهبری خاطر نشان کردند: جمهوری اسلامی امام بزرگوار ما روز به روز عظمت بیشتری خواهد پیدا کرد عزیزان من جوانان عزیز حرکاتی که شما از دشمن مشاهده می کنید نشانه دستپاچگی و اشفتگی دشمن است. نشانه عصبی شدن دشمن است، نشانه اقتدار او نیست آنچه که امروز از دشمن علیه جمهوری سر میزند از سر اقتدار نیست. به خاطر این است که از پیشرفت جمهوری اسلامی و عظمت و ایستادگی ملت ایران اشفته، عصبی و دستپاچه شده اند.

ایشان فرمودند: سر فصل سوم نشانه شناسی دشمنان امیر المومنین هم درس آموز است، جبهه مقابل امیر المومنین را مشاهده کنید. یعنی قاسطین دشمنان بنیادی حکومت امیر المومنین ناکثین یعنی همراهان سست نهاد و سست بنیادی که بیعت را به خاطر هوس ها و آلودگی های دنیایی زیر پا گذاشتند.مارقین کج فهم ها و نادان ها و جاهل هایی که به خیال اسلام تبعیت از قران در مقبابل قراآن مسجم که امیر المومنین است ایستادند.قاسطین که دشمنان بنیادی با اصل حکومت امیر المومنین بودند. سهم خواهان و دنیا طلبان هم به نحو دیگری و کج فهمان هم به نحو دیگری.

رهبر معظم انقلاب افزودند: روسای آنها احتمالا با دشمنان بی زد و بد نبودنند کمااینکه در تاریخ چنین چیزی را در مورد خوارج می گویند.در مورد امام هم همین سه جبهه وجود داشتند. این ها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار بودند، آنها به دنباپل جایگزینی ها بودند جایگزین های امروز هم حاج بن یوسف های اکنون هستند.در جبهه مخالفین امام ناکثین یعنی بیعت شکنان همان همراهان سست کمربند، در مقابل خواسته های دنیایی نتوانستند مقاومت کنند و میدان را تبدیل به جنگ قدرت کردند

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: در زمان امام هم قضییه همین بود و امام بزرگوار در مقابل این جبهه گسترده وسیع متنوع ایستاد کسانی که مارقین نااگاه ها ان کسانی که بودند در مقابل امام بزرگوار ما که موقعیت کشور را موقعیت انقلاب و ملت ایران را نفهمیدند جبهه بندی را نشناختند. شیوه های دشمنان را درک نکردند و به چیزهایی کوچک سرگرم شدند و عظمت حضرت امام را نتوانستند درک کنند. در این دوره امثال همچون داعش و در اوایل انقلاب هم منافقان بودند. امروز هم همین سه گروه در مقابل انقلاب اسلامی و میراث امام که انقلاب اسلامی است صف آرایی کردند و مقاومت انقلاب اسلامی از تعرض آنها جلوگیری کرده است در مقابل جمهوری اسلامی اخلال گری کنند مشکلاتی درست می کنند حرکت ملت ایران را دشوار می کنند کند می کنند اما نمی توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند.

ایشان گفتند: خدار ا سپاسگزاریم که در دورانی زندگی میکنیم که یک انسان برزگی را دیدیم که با مولای متقیان این شباهت ها را داشت و توانست محصول این عظمت خود را برای ملت ایران باقی بگذار خب حالا دل ها اماده ست امام رضوان الله علیه چگونه با این وضعیت مواجه می شد الگوی امام چگونه است. چند خصوصیت را در الگوی رفتاری امام بزرگوار ذکر میکنم. اولا امام در مواجهه با این دشمنی ها و دشمنان برخورد شجاعانه و فعال داشت برخورد از روی ضعف و انفعال نداشت. امام هرگر منفعل نشد، نه احساس ضفعف کرد و نه از خود ضعف نشان داد و قدرتمندانه در مقابل دشمن ایستاد، تکیه به احساسات خالی از عقلانیت نمی کرد.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: تصمیم های امام شجاعانه هم راه با احساست محکم بود.سوم امام اولویت ها را رعایت می کرد تمرکز بر اولویت ها می کرد فرض بفرمایید در دوران مبارزات اولویت امام مقابله با رژیم سلطنت بود. مسائل حاشیه ای را وارد میدان کار خود نمیکرد، در دوران جنگ اولویت امام مسئله جنگ بود.حواشی را وارد میدان اهتمام خود نمی کرد در اول انقلاب رفتار امام با شگفتی انسان مشاهده می کند در همان روزهای اول و هفته های اول تکیه بر قانون اساسی ،ایجاد نظام و ترکیبات قانون متمرکز می شد. اعتماد به توانایی های مردم، امام ملت ایران را ملت برزگ و آگاه و توانایی میدانست و به آنها اطمینان میکرد مخصوصا به جوانان. نسبت به جوانان خوش بین است پنجم بی اعتمادی به دشمن یک لحظه امام در طول ده سال حضور بابرکت خود در راس نظام اسلامی به دشمن اعتماد نکرد.به پیشنهاد های دشمن بدبین بود، به تظاهرات آنها بی اعتماد بود و دشمن را به معنای واقعی دشمن میدانست.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: ششم اهتمام به همبستگی واتحاد ملت این هم یکی از خصوصیات الگوی رفتاری امام در مقابل این دشمنی ها بود.هرچی را که ملت را به دو قطب تقسیم کند از نظر امام مردود بود. هفتم ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی و وعده الهی این هم نکته اصلی اتکای امام به نصرت الهی بود. امام همه تلاش خود را میکرد، با همه وجود در میدان بود اما امید او بسته به قدرت الهی بود و معتقد بود که اگر کار را برای خدا بکنیم در ضرر بسته است اگر کار برای خدا انجام بگیرد هیچ ضرری متوجه نخواهد شد یا پیششرفت میکنیم یا اگر هم پیشرفت نکردیم کاری که وظیفه ما بوده را انجام داده ایم.

ایشان گفتند: برادران عزیز خواهران عزیر و ملت بزرگ ایران ما بعد از امام همان راه امام را مو به مو دنبال کرده ایم و انشااله دنبال خواهیم کرد. دچار انفعال و ضعف نمیشویم و به حول و قوه الهی دربرابر زیاده خواهی دشمنان می ایستیم. هیجان زده و احساساتی تصمیم نمیگریم به جای متن و حاشیه هایی که برایمان می سازند اعتنا نمی کنیم. به دشمن مطلقا اعتماد و اطمینان نمی کنیم و وارد حواشی نمیشویم، اولویت هایمان به توفیق الهی تشخصی میدهیم و امید خدا به مردم و جوانان مان اعتماد میکنیم.

رهبر معظم انقلاب اظهار کردند: مردم عزیزمان را از دودستگی و دوقطبی برحذر می داریم و به نصرت الهی هم اطمینان داریم. شک نداریم که ملت ایران با این انگیزه و با این احساسی که امروز حرکت میکند به توفیق الهی و به حول و قوه الهی پیروز خواهد شد/نقشه دشمن را هم میشناسیم نقشه دشمن را کاملا می دانیم چیست برای مردممان ان نقشه را افشا می کنیم.مردم عزیزم خودشان خیبلی چیزهای را میداند و میفهمند و احساس میکنند امروز نقش دشمن فشار اقتصادی روانی و عملی است و هدف هر سه نوع فشار های دشمن هم سیطره بر کشور عزیزمان ایران است.

ایشان افزودند: همانطوری که بر کشورهای بدبخت روسیاه بعضی از کشورهای روسیاه منطقه سیطره و تسلط دارد فشار اقتصادی و تحریم است جلوگیری از همکاری کشورها در زمینه های اقتصادی با ماست ان فشارها را وارد می کنند.مسئله آنها از فشار اقتصادی و تحریم زیر فشار قرار دادند دولت و حکومت نیست میخواهند ملت ایران را به ستوه بیاوردند؛ به خیال خودشان، نه ملت را شناخته اند و نه نظام را شناخته اند.این فشار اقتصادی است. این هدف با توفیق الهی و به فضل الهی و تلاش مسوئلین و با همت مردم انشالله به کلی ناکام خواهد ماند.

ایشان فرمودند: فشار روانی؛ این خیلی نکته قابل توجهی است، که برای کشور و ملت مایه اقتدار و تقویت است. این ها را نشان کردند ان ها را در تبلیغات و در برخوردها به عنوان نقاط چالش افرین معرفی می کنند برای اینکه ملت ایران را نسبت به ان ها دلسرد کنند. پیشرفت هسته ای افتخار فناوری کشور بوده است، پیشرفت هسته ای در کشور مایه افتخار فناوری و دانش فنی کشور بوده است.استعداد جوانان های ما را مشخص کرده چیز کوچکی نیست شاید یادتان باشد ان روزی که ما احتیاج داشتیم به اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد برای علاج بیماری ها نیاز داشتیم. یعنی موجودی 20 درصد ما نزدیک تمام شدن بود و بایستی آن را تهیه میکردیم بایستی از کشورهای بیگانه مثل آمریکا انتخاب میکردیم. انواع و اقسام اشکالات را سر راه ما گذاشتند انواع و اقسام شروط و موانع را سر راه ما گذاشتند برای اینکه فهمیدند ما احتیاج داشتیم.

حضرت آیت الله خامنه ای خاظر نشان کردند: وقتی یک ملت به یک چیز حیاتی احتیاج دارد ناچارا تحمیلات فروشنده را قبول میکند. هی شرط و شروط برای ما گذاشتند ماهها طول کشید شاید بیش از یک سال گفتگوها و رفت و امدها طول کشید. عقب نشینی نمیکردند، توقعات خودشان را تکرار میکردند، جمهوری اسلامی به جوانان خود اعتماد کرد و این را از جوانان خودش خواست. جوانان دست به کار شدند و توانستند در مقابل چشم های متعجب ان ها اورانیوم غنی شده 20 درصد را خودشان یعنی جوانان ما در داخل تولید کنند و به وجود اوردند بدون اینکه الگویی از بیرون داشته باشند این حرکت ان ها را حیزت زده کرد.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: قدرت حرکت علمی و فناوری جوانان ما، متخصصین و دانشمندان ما که در حال حاضر در کشور حضور دارند، دشمن را عصبی و خشمگین کرد. این نقطه قوت بسیار بزرگ برای کشور است هم ابروست هم مایه اعتبار است هم در عمل موجب پیشرفت کشور است این یک نقطه قوت ملی در مقابل تبلیغات انبوه دشمنان است. در ذهن بعضی ها به نقطه چالش آفرین و نقطه ضعف تبدیل کردند و گفتند مسئله هسته ای موجب چالش کشور است این یکی از کارهای روانی است این کار روانی ریشه ای و مهم است که یک ملت را نسبت به دستاوردهای بزرگ خودش بدبین کند.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: یک مثال دیگر، همین مسئله مشوکی است، ساخت موشک های گوناگونان موجب امنیت کشور است. جوانان ما یادشان نیست همین شهر تهران در زیر اتش موشک های شبانه روزی دشمن میسوخت خانه ها خراب می شد انسان ها کشته می شدند. امروز جوانان ما توانسته اند به قدرت موشکی اول منطقه تبدیل شوند دشمن می داند که اگر یکی بزند ده تا می خورد. شهرهای ما مثل دزفول، اهواز و شوش تا شهرهای دور دست موشکهای دشمن میرسد و ما موشک و وسیله دفاعی نداشتیم. پس موشک مایه امنیت است، نطقه قوت است، ببنید دشمن روی این مسئله متمرکز میشود. یه عده ای هم متاسفانه در داخل با دشمن هم صدا می شوند که اقا چه فایده ای دارد.

ایشان فرمودند: یکی دیگر از نقاط قوت ما مسئله عدالت خواهی بین المللی جمهوری اسلامی است این برای جمهوری اسلامی ابرو است، اینکه جمهوری اسلامی طرفدار ملتهای مظلوم باشد، ابروست، جمهوری اسلامی نیروی مقاومت در مقابل رزیم صهیونییتی را تقویت کرده است. دشمنان عوامل مزاحم و مضری را به عنوان داعش جبهه النصره درست کردند در عراق و در سوریه و جمهوری اسلامی از نیروی مقاومت در این منطقه حمایت کرد این عدالت خواهی است این دفاع از ملت فلسطین است این دفاع از استقلال کشوهای منطقه است. دفاع از تمامیت ارضی کشورها است و این نقطه قوت است، و این نقطه قوت جمهوری اسلامی را به نقطه چالش آفرین تبدیل میکنند. این وضعی است که امروز با دشمن داریم عواملشان در داخل هم مشغول هستد یک روز در خیابان های تهران به مناسبت روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سر دادند،کمک کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل موجودات بدی هستند موجودات حقیری هستند این سرافکندگی دارد.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: امروز هم کسانی درصدد این هستند که یک شکل معیوب از برجام را در کشور تحمیل کنند دولت های خارجی دنبال این هستند یک عده ای در داخل تبلیغ می کنند که اگر این نشود در داخل جنگ می شود، نه آقا این دروغ است و این تبلیغ به نفع دشمن است. هدف دشمن معلوم است، دشمن در صدد آن است که ما از نقاط قوت خود صرفه نظر کنیم و از عناصر مهم خود دست برداریم تا دشمن راحت تر بتواند در کشور ما بر ملت ما و اینده و سرنوشت ما مسلط شود یک چنینی فکری را انها کردند و ملت در برابر حرکت انها ایستاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: یک جمله به ملت در سراسر کشور عرض میکنم فشار عملیشان آن است که در کشور آشوب ایجاد کنند و این برنامه قطعی آنها است و البته سرآنها به سنگ خواهد خود همچنانی که تا به حال خورده است. نقشه دشمن این است که از مطالبات مردمی سوء استفاده کنند ممکن است در یک شهری در نقطه کشور یک عده ای مطالبه ای داشته باشند کارگرانی هستند که دنبال مطالبات کارگری هستند مردمی در شهری دنبال مطالبات شهری خودشان هستند. دشمن در یک چنین مواردی نقشه میکشد، عوامل نفوذی خود را انسان های خبیثی را البته به تعداد معدودی وارد اجتماعات مردم میکنند تا اجتماعات مردم را به اجتماعات آشوب گرانه تبدیل کنند، این را مردم در سراسر کشور توجه داشته باشند این نقشه دشمن است نشسته اند برای این کار برنامه ریزی کرده اند البته به گمان من به اعتقاد راسخ من این ها کور خوانده اند. حضور مردم در صحنه بسیار مهم است روز قدس نزدیک است روز جمعه روز قدس است دنیا حضور مردم را در روز قدس خواهد دید. به توفیق الهی روز قدس با وجود اینکه مردم روزه هستند و هوا گرم است، این روز قدس از روزهای قدس سالهای گذشته به لطف الهی قوی تر و پر شور تر برگزار خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: اسمی از برجام اوردم یک جمله کوتاه راجع به برجام بگم از برخی حرف های بعضی از دولت های اروپایی این جور برمیاد که اینها توقع دارند، ملت ایران هم تحریم ها را تحمل کند و هم از فعالیت هسته ای خود که نیاز قطعی آینده شکور است دست بکشد و همین محدودیت هایی که بر آن تحمیل کرده اند ادامه دهند. من به این دولت ها میگو یم بدانند که این خواب اشفته تعبیر نخواهد شد. ملت ایران و دولت ایران این را تحمل نخواهند کرد که هم تحریم باشند هم در محدودیت و حبس هسته ای قرار داشته بلشند. سازمان انرژی هسته ای موظف است سریعا آمادگی های لازم را برای رسیدن به 190 هزار سو فعلا در چارچوب برجام مقدماتش را سریعا فراهم کند، برخی مقدمات دیگر را که رئیس جمهور محترم دستور ان را داده اند از همین فردا اغاز کند.

302

کد خبر: 953944

وب گردی

وب گردی