پیوند و علقه مردم با نظام، امام و رهبری گسستنی نیست

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: پیوند و علقه مردم با نظام و امام و رهبری گسستنی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی با عنوان پرسمان دینی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در فروردین سال 43 آزاد و در سیزدهم آبان به ترکیه تبعید شدند و 13 مهرماه سال 44 امام از ترکیه به عراق منتقل شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: امام راحل 13 سال تمام در عراق بودند و بارها به حرم منور حضرت علی(ع) مشرف شدند و 12 بهمن سال 57 امام راحل به ایران بازگشتند. ایشان غریبانه از ایران خارج شدند. وقتی امام وارد عراق شد به گفته حاج آقا مصطفی ریالی پول و لیر همراه ایشان نبود.

رحیمیان تصریح کرد: امام را بعدها کشور کویت نپذیرفت و ایشان به بصره و بغداد بازگشت و سپس به سوی پاریس رفتند. امام در 12 بهمن 57 به ایران بازگشتند و انقلاب به پیروزی رسید که هر کدام داستان مفصلی دارد.

وی با اشاره به مسائل خرداد سال 68 و ترور و جنگ داخلی بیان کرد: مسائل آن زمان قابل مقایسه با اکنون نیست. آن زمان نیروی قدرتمندی نداشتیم که با قدرت‌ها مقابله کند و در بدترین شرایط بودیم و آمریکا و غرب دائم عنوان می‌کردند جمهوری اسلامی ایران حداکثر 6 ماه دیگر ساقط می‌شود و رسانه‌های غربی نوید فروپاشی جمهوری اسلامی را می‌دادند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: آخرین امید آنها این بود که با رحلت امام نظام نیز از میان برود و رفتن امام را معادل رفتن نظام می‌دانستند و وقتی رحلت امام اعلام شد فضای عجیبی در سراسر کشور ایجاد شد. ظرف کمتر از یک روز یا نصف روز چند صد خبرنگار خارجی به ایران آمدند.

رحیمیان ادامه داد: اینها آمدند تا به گمان خود تشییع جنازه نظام را به دنیا مخابره کنند و یک حادثه تاریخی مهم را روایت کنند اما اگر می‌دانستند نظام با قدرت سر کار خود باقی است نمی آمدند. خدا تقدیرش چیز دیگری بود. امام زمانی که غریب بود سه میلیون استقبال کننده در بازگشت به ایران داشت و در تشییع پیکر ایشان نیز شاهد یک حادثه تاریخی بود و این را غربی‌ها باور نمی‌کردند که تشییع پیکر امام تبدیل به بزرگترین تشییع تاریخ بشر شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: جمله‌ای امام در انتهای وصیت نامه خود دارند که با دلی آرام و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فصل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر می‌کنم و این جمله بسیار مهم است و بارها آن را شنیده‌ایم. امت و امام دو رکن اساسی هستند. امت را امام به شیوه خاصی توصیف می‌کند و عنوان می‌کنند مردم ایران از مردم صدر اسلام و مردم زمان حضرت علی(ع) بهتر هستند.

وی افزود: مردم ایران با گذشت زمان مثل مردم مدینه و کوفه تغییر نمی‌کنند و نسل در نسل این روحیه انقلابی و صلابت و پایداری در راه حق دنبال شده است. 22 بهمن‌ها همواره این روحیه و حضور شگفت انگیز را نشان داده است. مردم از عملکردها ناراضی هستند اما از دین و کشور خود جدا نمی‌شوند.

901

کد خبر: 953945

وب گردی

وب گردی