امام راحل به مردم ایران درس آزادگی و شجاعت داد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) به تمام مردم ایران درس آزادگی و شجاعت داد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در بیت تاریخی آن حضرت در خمین، اظهار داشت: مردمی که امروز برای گرامیداشت امام راحل در مراسم ارتحال آن حضرت حضور یافتند، در روز قدس امسال نیز در راهپیمایی باعظمت این روز پیام خود را به جهان می رسانند و نشان می دهند که پیرو خط امام هستند و به ندای جانشین برحق امام، لبیک می گویند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امسال روز قدس را عظیم تر از سال های گذشته برگزار می کنیم تا ندای حق جویی مردم فلسطین را به گوش جهان برسانیم، می آییم تا بگوییم قدس متعلق به اسلام، فلسطین، پیامبر عظیم الشان(ص) و همه ادیان توحیدی و آسمانی است و سرزمین قدس پایتخت جنایتکاران غاصب صهیونیست نخواهد شد.

وی بیان کرد: قدس اولین قبله مسلمانان جهان و مسجدالاقصی پایگاه انبیا و اولیا است، نه کودک کشان و جنایت کارانی که طی هفته های اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از مردم مظلوم فلسطین را به شهادت رسانده اند.

دری نجف آبادی با اشاره به شخصیت والای امام راحل خاطرنشان ساخت: ما شخصیت های بزرگی در تاریخ داشته ایم، اما افرادی به عظمت امام راحل کم دیده ایم، امام راحل وارث تجارب ارزشمند عالمان اسلامی در طول تاریخ بود که با بهره گیری از این تجربیات، جمهوری اسلامی را به درستی بنیان نهاد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به تمام مردم ایران درس آزادگی و شجاعت داد و همانطور که وعده داده بود، سردمدار رژیم ستمشاهی را از ایران بیرون انداخت و با آمدن خود، تحول عظیمی را در تمام عرصه های کشور رقم زد که طی این سال ها شاهد آن بوده ایم.

وی ادامه داد: امروز نیز ما باید در مسیر حل مشکلات، توسعه و عمران، دانش و فناوری، حمایت از محرومان، آبادانی بیشتر، وحدت و انسجام و مقابله با اقتدار با دشمن استکباری و صهیونیستی تمام همت خود را به کار گیریم و دشمن نیز باید بداند که ما روز به روز مقاوم تر، آگاه تر، هوشیارتر و بیدارتر خواهیم شد.

دری نجف آبادی اضافه کرد: ملتی که توانست در جنگ تحمیلی مقابل دشمن مقتدرانه بایستد، امروز نیز با تمان توان در برابر بدخواهان می ایستد و ثابت کرده که توطئه های دشمنان بی اثر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ابراز داشت: اختلاف سلیقه در جامعه وجود دارد اما ما با هم در برابر دشمن متحد هستیم، باید با یکدیگر مهربانانه رفتار کنیم و زبانمان زبان برنده نباشد، ولی در برابر دشمن با تمام جدیت بایستیم.

وی گفت: از سوی دیگر باید صرفه جویی را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم به خوداتکایی دست یابیم، نظام بانکی نیز باید در مسیر رونق تولید داخلی قرار گیرد و مشارکت ها و سرمایه گذاری ها در مسیر تولید باشد، تسهیلاتی که به اسم تولید اخذ شود و در خدمت تولید نباشد حرام است و سود آن نیز حرام است.

دری نجف آبادی افزود: باید از خام فروشی پرهیز کنیم و در تولید به دنبال ایجاد ارزش افزوده باشیم، منابع باید قطره چکانی مصرف شوند و به دنبال بلندپروازی و تجمل گرایی نرویم که در شرایط کنونی برای ما سمّ است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: باید از کجراهه ها پرهیز کنیم و راه درست را در پیش بگیریم، جهاد علمی، اقتصادی، سیاسی اجتماعی، اخلاقی و تربیتی نیاز جامعه ما است و بایستی در این مسیر از امام راحل، رهبری و شهدا الگو بگیریم.

901

کد خبر: 953959

وب گردی

وب گردی