ارزش شب قدر از تمام عمر دنیا بیشتر است

ستاد مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: ارزش شب قدر از تمام عمر دنیا و بشریت بالاتر است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام «علی‌محمد باقی» اظهار داشت: سه شب قدر، در واقع یک شب است که خود را در سه بخش نشان می‌دهد.

وی افزود: لیالی قدر منتسب به وجود امام علی(ع) بوده و آن حضرت، بنده‌ای است که خدا در وجود او تجلی یافته است.
حجت‌الاسلام باقی گفت: قرآن کریم مقام انسانیت را مقامی می‌داند که تمام اسما الهی به صورت بالقوه در انسان وجود دارد و در وجود او نهفته است.

وی گفت: بزرگترین درد بشر در قیامت یوم‌الحسرت است که در این روز مومنان با دیدن حضرت علی (ع) خوشحال می‌شوند در صورتی که این روز برای کافران عذاب سختی است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که دعای جوشن کبیر هزاران اسم از اسما الهی است که در وجود انسان نهفته و به ودیعه گذاشته شده است ، تصریح کرد: انسان در شب قدر اوصافی که در وجود خود و حضرت علی است را مرور می‌کند.

وی در ادامه گفت: کسانی که نمازهای زیبا بخوانند به شکوفایی می‌رسند زیرا تمام زندگی بشر تابع نماز است و اگر کسی نماز خود را ترک کند زندگی خود را ضایع و نابود کرده است.

باقی خاطرنشان کرد: نماز عمود و محور زندگی انسان است و تمام زندگی بر پایه نماز استوار شده است، قطعا شب قدر از کسی پذیرفته می‌شود که نماز را زیبا خوانده باشد.

وی افزود: اگر انسان می‌خواهد که خدا چیزی به او عطا کند قطعا بدون تلاش و کوشش و بی‌جهت به آن دست نخواهد یافت و باید در این زمینه و برای رسیدن به آن تلاش کند.

باقی با اشاره به این‌که نمازگزار هم‌سخن خدا می‌شود، خاطرنشان کرد: خواندن ذکرهای نماز مخصوصا ذکر رکوع و سجود به صورت صحیح و با تامل در آن‌ها، ثواب بسیاری دارد که متاسفانه انسان بدون در نظر گرفتن آن‌ها، نماز خود را سریع می‌خواند و از ثواب‌هایی که به اذکار نماز اختصاص یافته غافل می‌شود.

901

کد خبر: 953960

وب گردی

وب گردی