تحویل ۱۱ ایرباس و ATR به ایران تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از تحویل ۱۱ فروند هواپیمای ایرباس و ATR تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به ایران‌ایر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ فرزانه شرفبافی در حاشیه نشست انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) در سیدنی استرالیا درباره تحویل هواپیماهای جدید به ایران ایر پس از خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: انتظار داریم تا پایان سال جاری میلادی 8 فروند هواپیمای ATR و 3 فروند ایرباس تحویل ایران‌ایر شود.

پیش‌تر فخریه کاشان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور قراردادهای بین‌المللی نیز از توافق کمپانی ATR با ایران‌ایر برای تحویل هواپیما به این شرکت پیش از آغاز مجدد تحریم‌ها خبر داده بود. به گفته وی، مکاتباتی نیز با دو شرکت ایرباس و بویینگ انجام شده، اما جزییاتی از این مکاتبات منتشر نشده است.

چند ساعت پس از خروج آمریکا از برجام، مدیرعامل هما از بررسی دو هفته‌ای قراردادهای خرید هواپیمای ایرباس و بوئینگ خبر داده بود. وعده‌ای که تقریبا دو هفته از سر رسید آن گذشته است. شرفبافی در این‌باره گفته بود: در خصوص قراردادهای خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ به مدت 2 هفته بررسی های لازم را انجام می دهیم و پس از آن نظر خود را در رابطه با این قراردادها و وضعیت خرید هواپیما اعلام می کنیم.

او بیان کرد: با توجه به سیاست های دولت و اظهارات رئیس جمهوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص قراردادهای خرید هواپیما از کمپانی های ایرباس و بوئینگ به مدت دو هفته بررسی های لازم را انجام می دهد.

شرفبافی تصریح کرد: پس از این مدت نظر خود را در رابطه با این قراردادها و وضعیت خرید هواپیما اعلام می کنیم.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 953980

وب گردی

وب گردی